HF:HF0028l End of Year Performance II - Course Information
HF0028l End of Year Performance II
Faculty of MusicSummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/6. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Robert Kružík (seminar tutor)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. MgA. Jan Ocetek, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Magdalena Švecová (seminar tutor)
doc. Alena Vaňáková (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšně absolvovaný ZS v předmětu.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
- samostatně pracovat na utváření umělecké podoby interpretačního výstupu - Syllabus (in Czech)
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy. Pro Ročníkový výstup I je požadována prezentace v délce určené jednotlivými obory, minimálně však v délce 20min.
- Literature
- recommended literature
- BECK, Wolfgang a Werner D. FRÖHLICH. Musik machen - Musik verstehen: Psychologische Aspekte des handlungsorientierten Musikunterrichts im Klassenverband. Mainz: Schott, c1992. Schott Musikpädagogik. ISBN 3-7957-0228-3.
- MICHEL, Paul. Über musikalische Fähigkeiten und Fertigkeiten: ein Beitrag zur Musikpsychologie. Leipzig: Breitkopf & Härtel, 1962. Musikwissenschaftliche Einzeldarstellungen.
- WIERSZYSLOWSKI, Jan. Psychologi muzyki. Warszawa: Panstwowe wydawnictwo naukowe, 1970.
- HAVLÍK, Jaromír. Rozumět hudbě: sborník vybraných příspěvků z kolokvia Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice pořádaného KTDH HAMU 26.11.2014 v Praze. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2015. ISBN 978-80-7331-376-0.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/HF0028l