HF0026l Absolventský projekt

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
0/0/20. 10 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. MgA. Zdeněk Šmukař (přednášející)
Garance
doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
absolvování ZS předmětu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru s akcentací na závěrečný studijní výstup.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - samostané fundované přípravy k uměleckému výstupu - prokázat dovednosti v oblasti interpretace náročných skladeb na profesionální úrovni, včetně aplikace moderních interpretačních principů (v rámci tzv. poučené interpretace nebo dle principů moderních interpretačních technik soudobé hudby). - prezentovat vysoce profilované dovednosti v oblasti oboru, s důrazem na znalost jednotlivých stylových období, psychologii práce a kultivovaný projev. - tvůrčí práce s jasným uměleckým záměrem a strategií. - objektivní sebereflexe při tvorbě dramaturgie projektu s přihlédnutím k vlastním schopnostem a dovednostem. - prokázat svou uměleckou vyspělost v rámci svého oboru a celkové úrovně interpretačního umění posluchače magisterského studijního programu.
Osnova
  • Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou.
  • Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy. Pro Absolventský projekt je požadována prezentace v délce určené jednotlivými obory, minimálně však v délce 50 min.
Literatura
    doporučená literatura
  • VÁLEK, Jiří. Krize a perpektivy interpretace hudby: problémy, úkoly, poslání hudebně interpretačního a pěveckého umění z hlediska náročných, perspektivních kritérií euroamerické civilizace konce 20. a začátku 21. století. Praha: Pěvecká konservatoř, 1996
  • HURNÍK, Ilja a Otakar KOŘÍNEK. Múza v teréne: úvahy o životnej praxi hudobníka. Bratislava: OPUS, 1980.
  • GOMPERTZ, Will. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Praha: NLN, 2017. ISBN 978-80-7422-529-1.
  • KOGAN, Grigorij Michajlovič. Před branou mistrovství: psychologické předpoklady úspěšnosti hudebníkovy práce. V Praze: Akademie múzických umění v Praze, 2012. Hudební pedagogika. ISBN 978-80-7331-227-5.
  • BECK, Wolfgang a Werner D. FRÖHLICH. Musik machen - Musik verstehen: Psychologische Aspekte des handlungsorientierten Musikunterrichts im Klassenverband. Mainz: Schott, c1992. Schott Musikpädagogik. ISBN 3-7957-0228-3.
Výukové metody
Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
Metody hodnocení
Zápočet. Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/HF0026l