HF0012l Environmental Sounds in Film and Media Arts

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
1/1/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
MgA. Jan Kavan, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu HF0012z Ruchy a zvuková prostředí.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení praktických schopností získaných v zimním semestru s ohledem na zapojení dynamických a nelineárních principů. Výuka probíhá jako kombinace teoretické a praktické formy. V teoretické části jsou rozebírány technologie a principy použité v uváděných příkladech a praktická část spočívá v ozvučování existujících videosekvencí. Důraz je kladen na výstup srovnatelný s aktuální komerční produkcí tak, aby absolvent předmětu získal nutné zkušenosti pro ozvučení filmu, divadelní hry nebo multimediálního díla.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• tvořit komplexnější prostředí,
• aplikovat schopnosti ve virtuálním 3D prostoru,
• pracovat s pseudonáhodnými generátory a nelinearitou,
• ozvučit složitější prostor.
Syllabus (in Czech)
  • Analýza nekvalitně zpracovaných zvukových prostředí.
  • Práce se spektrální složkou ruchu a případnou tonalitou.
  • Konzistence a koheze výsledného tvaru.
  • Nástroje pro dynamické zakomponování ruchů.
  • Náhoda, pseudonáhoda, sound scattering.
  • Pravidla pro ozvučení virtuálního prostoru.
  • Virtuální realita, dynamické generátory ruchů.
  • Komplexní zvukové scénáře, obtížně poříditelné zvuky.
  • Ozvučení virtuálního světa v prostředí Unreal Engine 4 a FMOD.
Literature
  • BRACEWELL, John L. Sound design in the theatre. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, c1993. ISBN 978-0138251673.
  • VIERS, Ric. The sound effects bible: how to create and record Hollywood style sound effects. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, c2008. ISBN 978-1932907483.
  • SYROVÝ, Václav. Hudební akustika. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2008. Akustická knihovna Zvukového studia Hudební fakulty AMU. ISBN 978-80-7331-127-8.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Praxe v terénu.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška. Hodnocena je úroveň nazvučeného prostředí.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/HF0012l