HF0010l Field recording

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Jiří Suchánek (seminar tutor)
Guaranteed by
MgA. Jiří Suchánek
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 16:50–18:25 113
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu HF0010z Field Recording.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 13 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohlubování praktických dovedností v oblasti terénního nahrávání a zpracování nahrávek, které studenti získali během zimního semestru. Na teoretické rovině se student seznámí s pokročilejšími koncepcemi a souvislostmi field recording. V rámci esteticko-filosofické diskuze bude pojednáno o problémech akustické ekologie, autorství, svébytnosti komponování terénních nahrávek a používání fieldrecordings jako materiálu pro konkrétní hudbu, ontologického chápání zvuku, rozdílů mezi čistou formou fieldrecordins, fooley a samplováním. Posluchač se tak naučí vnímání široké škály možností a souvislostí, které tvorba s terénními nahrávkami nabízí a bude vybízen k nalezení vlastního osobního přístupu v této sféře. Cílem bude tříbení vkusu a podpora vědomé práce s terénními nahrávkami v kontextu historie i současnosti.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• realizovat vlastní terénní nahrávky v pokročilé kvalitě,
• zpracovat nahrávku do výsledné autorské formy s jasným estetickým názorem,
• orientovat se v problematice terénního nahrávání (historicky, technologicky, esteticky),
• analyzovat zvukové krajiny a prostředí, ve kterých se pohybuje, dokázat separovat slyšené zvuky a předvídat, jak dopadne případná nahrávka,
• analyzovat vlastní i cizí terénní nahrávku, verbálně ji okomentovat a obhájit svůj názor,
• vnímat roli terénních nahrávek v kontextu konkrétní, experimentální či elektroakustické hudby,
• pokročile aplikovat fieldrecording do své tvorby.
Syllabus (in Czech)
  • Významné osobnosti: R.M.Schafer, Francisco Lopez, Lawrence English, Chris Watson, Jana Winderen, Jonáš Gruska, Hana Hartman, Peter Cusack, Justin Benett, Miloš Vojtěchovský, Christina Kubisch, John Cage ad.
  • Prezentace fieldrecordings: koncert, nahrávka, instalace, internet, virtuální realita, hra, software, realita, workshop Akustická ekologie: zvukové procházky, čištění uší, poslech prostředí, smyslová deprivace, analýza zvukových krajin, biotop, soustředění.
  • Estetika a koncepty fieldrecordings: sampling, fooley, konkrétní hudba, elektroakustická hudba, postprocesing, ontologie zvuku, akt nahrávání jako kompozice, mikrofon jako nástroj, autorství, sdílené autorství, originalita, dokumentace vs. autorská výpověď, ticho.
  • Příprava samostatné práce, nahrávání v terénu, zpracování nahrávek.Poslech, analýza, diskuze.
Literature
  • LOPEZ, Francisco: Environmental sound matter [online]. [cit. 20. 9. 2018]. Dostupné z: http://www.franciscolopez.net/env.html
  • SCHAFER, R. Murray. The Tuning of the World. New York: A. A. Knopf, 1977.
  • KRAUSE, Bernie L. The Niche Hypothesis: How Animals Taught Us to Dance and Sing. [online]. [cit. 21. 9. 2018]. Dostupné z: http://www.appohigh.org/ourpages/auto/2010/12/21/52074732/niche.pdf
  • SCHEFFER, Pierre. Konkrétní hudba. Praha: Supraphon, 1971.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Hromadná výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška. Hodnocení bude uděleno za dostatečnou docházku, aktivitu ve výuce, vytvoření vlastní kompozice a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/HF0010l