HF0009l Artificial Sound Creation, Processing and Mastering II

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 16:50–18:25 113
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu HF0009z Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení II.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je navázat na znalosti, získané v předmětu HF0009z Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení II, a dále je prohloubit např. pomocí využití historického nebo etnického hudebního materiálu, neobvyklých kompozičních programů, multimediálních prvků atd.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• realizovat vícevrstvové kompozice, využívající jak audio signálů, tak MIDI stop,
• využívat historického nebo etnický hudebního materiálu,
• aplikovat tvůrčím způsobem méně obvyklých druhů signálu, jako např. projevů lidských, přírodních technických apod.
• procesovat audio signál v reálném čase,
• modifikovat zvukový materiál v reálném čase pomocí MIDI ovladačů,
• využívat multimédií a šířit hudbu pomocí internetu,
• vytvořit autonomní elektroakustickou skladbu pomocí soudobých technologií s minimální pomocí pedagoga.
Syllabus (in Czech)
  • Vícevrstvová kompozice v podobě audio signálu i využití MIDI.
  • Využití historického nebo etnického hudebního materiálu.
  • Využití neobvyklého zdrojového materiálu (zpětné vazby, šumu apod.).
  • Pokročilá úprava signálu pomocí efektových procesorů.
  • Transformace zvukového materiálu pomocí nejrůznějších MIDI ovladačů.
  • Multimediální prostředky
  • Příprava vlastního projektu a realizace autonomní kompozice s minimální pomocí pedagoga.
Literature
  • ERLICH, Paul. The Forms of Tonality [online]. 2001. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://lumma.org/tuning/erlich/erlich-tFoT.pdf
  • DEAN, Roger T., ed. Computer Music. New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-533161-5.
  • CIPRIANI, Alexandro. GIRI, Maurizio. Electronic Music and Sound Design. Theory and Practice with Max 7. 3rd ed.vol 1. ISBN 978-88-99212-04-9.
  • COPE, David. Hidden Structure: Music Analysis Using Computers. Middleton: A-R Editions, 2009. ISBN 978-0-89579-640-0.
  • COPE, David. Virtual Music: Computer Synthesis of Musical Style. Cambridge: The MIT Press, 2001. ISBN 0-262-03283-X.
  • DODGE, Charles, JERSE, Thomas A.: Computer Music - Syntesis, Composition and Performance. New York: Schirmer Books, 1971.
  • WEIBEL, Peter. Sound Art: Sound as a Medium of Art. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2017. ISBN 978-0262029667.
  • LANDY, Leigh: Understanding the Art of Sound Organization. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2007. ISBN 978-0262529259.
  • RATAJ, Michal, HOŘÍNKA, Slavomír, TROJAN, Jan, DVOŘÁK, Tomáš. Zvukoprostor, prostorozvuk. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2018. ISBN 978-80-7331-485-9.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška. Hodnocení bude uděleno za ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí a za vytvoření elektroakustické skladby.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/HF0009l