H80054l Introduction to Law and Economics

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Václav Kotek (lecturer)
MgA. Vlastimil Trllo (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Vilém Spílka
Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( H80054z Introduction to Law and Economics )
Absolvování předmětu Úvod do hudebního managementu.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Získat orientaci v praktickém fungování hudebního průmyslu. Nabýt základní samostatnost ve správě vlastních ekonomických záležitostí jako OSVČ. Získat základní povědomí o organizaci a pravidlech fungování kulturních akcí, fundraisingu, crowdfundingu a dalších nástrojích multizdrojového financování.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování je student schopen zejména:
- připravit vlastní jednoduchou smlouvu s pořadatelem, rider
- připravit podklady k účetnictví
- napsat grantovou žádost
- sestavit portfolio pro financování svého projektu
- připravit podklady k propagaci svého projektu
Syllabus (in Czech)
  • 1/FUNDRISING I
    a)Osvětlení pojmu Fundrising
  • (systematická činnost, jejímž cílem je získávání finančních či jiných prostředků pro účely podpory obecně prospěšné činnosti - konkrétního projektu či soustavné činnosti - provozu).
  • b)Analýza potenciálních zdrojů financování:
  • -jednotlivci (soukromí donátoři, mecenáši)
  • -firmy (více v kapitole sponzoring)
  • -státní či polostátní podniky
  • -nadace a nadační fondy (zřizované státními institucemi, sdruženími zřizovatelů, firmami-podnikatelskými subjekty, státními či polostátními podniky). Např. Státní fond kultury, Nadace Život umělce, Nadace O2, Nadace ČEZ apod.
  • -státní úřady
  • -orgány místní či regionální samosprávy
  • -orgány EU (základní přehled, více v samostatné kapitole Dotace EU)
  • 2/FUNDRISING II
    a)analýza formulářů žádostí vybraných institucí
  • b)tvorba projektových záměrů
  • c)tvorba vyrovnaných rozpočtů
  • d)analýza případové studie vč. modelu vyúčtování projektu
  • 3/FUNDRISING III
    -základní přehled potenciálních zdrojů v zahraničí (obecný pohled a srovnání situace ve financování kultury v ČR a zahraničí - EU)
  • -kooperace s ambasádami (mezinárodní projekty)
  • -výzvy k podání žádostí o podporu projektů v rámci přeshraniční spolupráce, upozornění na výhody a rizika (kooperace např. s Regionální rozvojovou agenturou)
  • -Visegrad Fund
  • -Dotace EU (základní přehled, obecná doporučení)
  • 4/FUNDRISING IV
    -vytvoření vlastního projektu a vypracování žádosti o podporu pro vybranou instituci
  • 5/CROWDFUNDING
    Osvětlení možností získávaní finančních prostředků na projekty (turné, nahrávky, dokumentární filmy, videoklipy) způsobem zvaným Crowdfunding. Jedná se o formu sbírky na konkrétní projekt od různých typů dárců zejména v prostředí internetu s maximálním využitím sociálních sítí.
  • a)Analýza jednotlivých typů dárců – např.:
  • -altruistický typ dárce
  • -dárce, jehož cílem je v rámci podpory projektu získat nějaký osobní bonus či osobní zviditelnění
  • -dárce, který v tomto způsobu podpory vidí relativně levný, ale zároveň poměrně účinný reklamní prostor
  • b)úspěšné projekty realizované pomocí Crowdfundingu
  • Analyzována bude situace jak v ČR, tak zejména situace a možnosti spolupráce se zahraničními subjekty (vybrané crowdfundingové weby).
  • + sociální sítě
  • 6/SPONZORING
    -Analýza prostředí businessu a celospolečenské situace vzhledem k podpoře kultury v ČR
  • -Okruhy potenciálních sponzorů či partnerů a způsoby vytipování vhodných podporovatelů projektu nebo činnosti
  • -Barterové - nefinanční spolupráce (tisky, dopravci, výroba nosičů – CD, DVD apod.)
  • 7/TVORBA OSOBNÍHO PORTFOLIA – NABÍDKY POTENCIÁLNÍM PARTNERŮM
    -struktura a texty portfolia (koncept)
  • -pořízení fotografií
  • -grafika
  • -výroba (tisková i elektronická podoba)
  • -praktická doporučení
  • 8/KOMUNITY, SOCIÁLNÍ SÍTĚ
    -propagace projektu či činnosti v rámci sociálních sití
  • -vytvoření „vlastního kultu“ a komunity navázané na projekt, činnost
  • 9/PROPAGACE PROJEKTU – OBECNÝ ZÁKLAD
    -tvorba koncepce propagace šité na míru konkrétního projektu
  • -hledání mediálních partnerů projektu
  • -barterové spolupráce
  • -PR
  • -propagace v rámci komunity, sociálních sítí (obecně)
  • -agenturní zastupování umělců
  • 10+11/VEDENÍ OSOBNÍHO ÚČETNICTVÍ
    -vykazování příjmů
  • -vykazování uznatelných nákladů
  • -daňová přiznání
  • -zaměstnanec vs. OSVČ
  • 12/ SMLOUVY
    -svoje smlouvy
  • -Rider a další
  • -poslat předem
  • 13/ZÁVĚREČNÝ TEST
    14/VYHODNOCENÍ VÝSLEDKŮ, DEBATA O PROBLEMATICKÝCH BODECH
Teaching methods (in Czech)
Dílna
Assessment methods (in Czech)
Zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H80054l