H80002l Multimedia Composition II

Faculty of Music
Summer 2026
Extent and Intensity
0/4/17. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Richard Fajnor (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H80002z Multimediální kompozice II.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjet u budoucího absolventa schopnost integrovat výrazové prostředky v komplexní umělecké dílo. Ve vztahu akce-prostředí je kladen důraz především na kvalitu základní tvůrčí experimentace, na odborné úrovni jsou rozvíjeny tvůrčí metody od senzace přes imaginaci a inspiraci až k intuici. Absolvent magisterského stupně si prohloubí specializaci s důrazem na rozvoj vlastních tvůrčích přístupů, vedoucích k samostatné umělecké praxi v kontextech filozofických, politických, ekonomických, vědeckých, ekologických a historických souvislostí tak, aby se mohl stát nezávislým tvůrcem, který bude případně připraven měnit společenské zvyklosti ku prospěchu rozvoje celé společnosti. V tomto semestru studenti specializace(studijního programu) Multimediální kompozice programově dále rozvíjí dovednosti a vědomosti s důrazem na organizační a manažerské zajištění realizace a předvádění komplexního díla multimediálního charakteru.
Learning outcomes (in Czech)
Při předvedení multimediálního díla student prokáže pokročilé dovednosti při aplikaci nejrůznějších stylů soudobé tvorby, využívající nejrůznějších pokročilých produkčních i prezentačních technologických postupů z oblasti multimediální tvorby. Je schopen písemně zpracovat, prezentovat, zdokumentovat a vyhodnotit své praktické výkony. Uvědomuje si etický rozměr uměleckého poznávání a umí jej zohlednit v autorské práci. Je schopen převzít zodpovědnost za své vlastní úkoly, ale i odpovědnost za úkoly členů svého týmu, umí vést tým, motivovat jeho členy a koordinovat jejich práci, při současném respektování a reflexi jejich názorů. Efektivně využívá znalost prostředí a společný profesionální mezinárodní slovník oboru a uměleckého prostředí. Má základní povědomí o strategiích v oblasti public relations. Dále prokáže také hluboké znalosti v oblasti historie a teorie českého a světového umění, orientuje se v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů a je schopen sledovat aktuální trendy ve svém oboru a umí je začlenit do svého profesního rozvoje a připravit autonomní a svébytné kompozice. Disponuje schopností efektivně komunikovat odborné postoje v rámci písemného i verbálního projevu, dokládající používání kritického myšlení a sebereflexe.
Syllabus (in Czech)
  • Komplexní systémy, multimediální produkce pro komplexní percepci/masmediální strategie pro aplikace nových médií v zábavním průmyslu.
  • Korporátní struktury/instituce pro podporu umění.
  • Podnikání a umělecký provoz, manažerské přístupy/tvůrčí aktivity Informační společnost, principy komunikace a pohyb v mediálním prostředí.
  • Charakter informace, forma, obsah, komunikační záměr a efekt/efektivnost, význam zpětné vazby.
  • Principy propagace, marketingové strategie, příprava kampaně, nastavení PR pro samostatné projekty nebo projekty zařazené do programu kulturních institucí.
Literature
    recommended literature
  • Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
  • Smith, E. L.: Art today. Součané světové umění, Slovart 1996. info
  • The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. ISBN 0-262-23227-8
  • McLuhan, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. Translated by Irena Přibylová - Martin Krejza. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3
  • Další zdroje individuálně dle potřeby studenta a zaměření jeho zadání závěrečné kvalifikační práce.
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka. Cvičení, zabývající se projekty osobního programu studenta. Kromě pravidelných setkání členů katedry při povinných seminářích, jednou týdně má každý student možnost individuálně konzultovat s pedagogem své aktivity a konkrétní stav prací na úkolech. Součástí výuky jsou stáže, spolupráce a hostování studentů, případně pedagogů. Snahou je dosažení užších vztahů mezi institucemi a profesionální sférou na různých úrovních. Podporujeme zejména kontakty s ostatními uměleckými školami v Čechách, ale i v jiných zemích. Neoddělitelnou součástí kvalitní přípravy na praxi v uměleckém provozu jsou exkurze a přímé účasti na koncertech, představeních, výstavách, festivalech, veřejných přehlídkách a projektech.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření minimálně jednoho projektu středního rozsahu.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2026/H80002l