HF:H70130z Theory of Jazz Improvisation I - Course Information
H70130z Theory of Jazz Improvisation III
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jiří Levíček (lecturer)
Cyrille Alexandre Oswald (lecturer) - Guaranteed by
- MgA. Jiří Levíček
Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 9:20–10:55 322
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( H70130l Theory of Jazz Improvisation III )
Úspěšné absolvování předmětu Teorie jazzové improvizace II. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Jazz Intepretation (programme HF, Hbnji:B)
- Jazz Composition (programme HF, Hbnji:B)
- Course objectives (in Czech)
- Teorie jazzové improvizace III plynule navazuje na předchozí dva ročníky a dotýká se konceptů improvizace dalších významných osobností druhé poloviny 20. století až do současnosti.
Cílem předmětu je praktická zkušenost s těmito improvizačními koncepty a nabytí schopnosti uplatnit tyto koncepty ve vlastním přístupu k improvizaci.
Hlavními tématy jsou práce s komplexními metry (5/4, 7/4, 11/8), polyrytmus, práce s triolovou subdivizí, posouvání fráze z těžké doby na jiné místo.
Studenti se důkladně seznámi s hudbou Ornetta Colemana formou analýzy jeho kompozic a transkripcí jeho sól. Důraz je kladen na schopnost kompozice vlastních melodií v duchu Colemana.
Dalším studijním okruhem je komplexní využití pentatonických stupnic odvozených z akordů mateřské pentatonické stupnice (Chick Corea).
V neposlední řadě se v rámci toho předmětu studenti seznámí s polytonálními systémy skrze studium textury moderních jazzových skladeb. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- obratně se pohybovat v komplexních lichých metrech (5/4, 7/4, 11/8)
- efektivně a muzikálně pracovat s triolovou subdivizí (začínat fráze na jiných místech doby)
- pohybovat se volně v čase bez ohledu na tempo a metrum skladby
- kreativně pracovat s melodii na pomezí tonální a free improvizace (Ornette Coleman, Paul Bley, Miles Davis)
- pracovat s mimotonálními systémy (dvanáctitónový systém)
- komplexně využívat pentatonické stupnice odvozené z harmonie mateřské pentatonické stupnice (Chick Corea)
- kreativně využít dvanáctitónový systém - Syllabus (in Czech)
- Tematické okruhy:
Triolové subdivize (12/8 metrum, clave displacing) - Práce s komplexním lichým metrem (5/4, 7/4, 11/8)
- Posouvání swingovaných frází v čase
- Free improvizace (Ornette Coleman) - kompozice témat a práce s tematickým materiálem
- Práce s melodií; multitonální přístup
- Polytempa
- Tematické okruhy:
- Literature
- recommended literature
- HOENIG, Ari a Johannes WEIDENMUELLER. Metric Modulations: Contracting and Expanding Time Within Form (Volume 2). Pacific, MO, Mel Bay Publications, 2015.
- HOENIG, Ari a Johannes WEIDEMUELLER. Intro to Polyrhythms. Mel Bay Publications, 2009.
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: dílna
Metoda výuky: Přednáška, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě soustavného sledování výkonů studentů a závěrečného projektu:
- zkomponované dvě písně postavené na melodii (viz. Ornette Coleman)
- rytmické cvičení
- transkripce sóla - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Teacher's information
- http://jirilevicek.com
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H70130z