HF:H60232z Metodika II - Informace o předmětu
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 1/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející)
Patrick Vacík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD.
Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 9:30–20:00 007
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60229 - Metodika I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, Hstru:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je:
a) nabídnout celkový přehled metodických postupů výuky na ZUŠ a konzervatořích
b) popsat základní a následné metodické postupy výuky technických problematik spojených s nástrojem, tzn. tvorba tónu, výrazové prostředky, zvukové efekty
c) osvojení komunikačních a motivačních metod pro práci se žáky - Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu bude schopen:
a) vysvětlit provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění, správné využití těchto aspektů při interpretaci
b} popsat výrazové prostředky a jejich použití ve skladbách různého stylového či slohového období
c} popsat označení a využití zvukových efektů ve skladbách 20. a 21. století
d) předvést vlastní přehled o kytarové literatuře z metodického hlediska, její rozdělení pro žáky na ZUŠ, konzervatořích a vysokých hudebních školách - Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění
- Výrazové prostředky a jejich použití
- Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci
- Práce na rozvoji vlastních schopností
- Zvukové efekty
- Kytarové školy - autoři, využití v praxi na našich školách
- Literatura
- doporučená literatura
- Pujol, E.: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958
- Capponi, V. - Novák, T.: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon 1968
- Köhler, J.: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984
- Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990
- Carlevaro, A.: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001
- neurčeno
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:
- Votava, J.: Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988
- Sláma, J.: Jóga - kurzy, epa, Emil Pásek, Brno 1994
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998
- Výukové metody
- Přednáška
- Metody hodnocení
- Zápočet, SZZ
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60232z