H60199Bz Composition III

Faculty of Music
Winter 2023
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 11:50–13:25 011, Mon 18:30–20:05 114
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60197Bl Kompozice scénické a filmové hudby II.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšíření teoretických znalostí i praktických dispozic pro tvorbu scénické a filmové hudby o využití hudby nonartificiální.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• využít v rámci filmové a scénické hudby prokomponovanější hudební struktury z oblasti historické i současné artificiální hudby,
• zkomponovat alespoň v podobě kratších studií jazzovou instrumentální i vokální hudbu,
• vytvořit hudbu pro scénické nebo filmové dílo v rozsahu přibližně 20 minut s využitím jazzových prvků.
Syllabus (in Czech)
  • Hlubší procvičení současných a historických hudebních žánrů v rámci filmové a scénické hudby. Hudba nonartificiální se zaměřením na hudbu jazzovou.
  • Vytvoření vlastního kompozičního řešení hudby pro scénické či filmové dílo (cca 20 minut) s využitím i nonartificiální hudby (primárně jazzové). Vytvoření písně v jazzovém žánru. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
Literature
  • LANDY, Leigh: Understanding the Art of Sound Organization. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2007. ISBN 978-0262529259.
  • GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
  • URBAN, Ondřej. Instrumentář elektroakustického zvuku. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2007. ISBN 978-80-7331-115-5.
  • TOOP, David. Ocean of Sound: Ambient sound and radical listening in the age of communication. London: Profile Books Ltd., 2001. ISBN 978-1852427436.
  • FLAŠAR, Martin. Hudba v kontextu multimédií. In Umění a nová média. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 25–41. ISBN 978-80-210-5639-8.
  • FELLINI, Federico. Amarcord [DVD]. Warner Bros., 2004.
  • LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961.
  • BOLTZ, Marilyn, SCHULKIND, Mathew, KANTRA, Suzanne. Effects of background music on the remembering of filmed events. [online]. In: Memory & Cognition, 19 (6), 1991 [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://academic.csuohio.edu/kneuendorf/frames/music/Bolt
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2023/H60199Bz