H60199Bl Composition III

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60199Bz Kompozice scénické a filmové hudby III.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60199Bz Kompozice scénické a filmové hudby III a nižších ročnících, a jejich rozšíření o další žánry nonartificiální hudby, hudby koncertantní a také základy využití hudby elektronické.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit další možnosti práce s hudbou ve filmu,
• využít při kompozici prvky populární hudby,
• zkomponovat scénickou hudbu v rozsahu přibližně 20 minut s využitím koncertantního partu libovolného nástroje,
• je schopen realizovat krátké studie z oblasti elektroakustické hudby vymezeného výrazového charakteru.
Syllabus (in Czech)
  • Další znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu (mickey-mousing - hudební imitace akce v obraze, wall-to-wall scoring - ilustrativní hudební tapiserie – scény podložené souvislou hudbou, hudební onomatopoie - zvukomalba, imitace reálných ruchů hudebními prostředky, kontrapunkt, leitmotiv atd.). Princip neslyšnosti (principle of inaudibility) ve filmové hudbě.
  • Další žánry nonartificiální hudby se zaměřením na hudbu popovou.
  • Teoretická analýza cizího existujícího díla a zdůvodnění vlastního kompozičního řešení v předkládané kompozici.
  • Vytvoření vlastního kompozičního řešení hudby pro scénické či filmové dílo (cca 20 minut) s možným využitím koncertantního partu volitelného nástroje. Vytvoření písně ve volitelném popovém žánru. Dalším studijním výstupem v zimním nebo letním semestru je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU a realizace 2 krátkých etud z oblasti elektroakustické hudby, vytvořených s ohledem na jejich scénický potenciál.
Literature
  • LA BELLE, Brandon. Acoustic Territories: Sound Culture and Everyday Life. New York: Continuum Publishing Corporation, 2010. ISBN 978-1441161369.
  • OTČENÁŠEK, Zdeněk: O subjektivním hodnocení zvuku. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2008. ISBN 978-80-7331-113-1.
  • LANDY, Leigh: What's the Matter with Today's Experimental Music? Chur: Hardwood Academic Publishers GmbH, 1991. ISBN 3-7186-5168-8
  • FINCHER, David. Muži, kteří nenávidí ženy [DVD]. Bontonfilm, 2012.
  • CURTIN, Adrien. Avant-Garde Theatre Sound: Staging Sonic Modernity (Avant-Garde in Perfformance). London, New York and Shanghai: Palgrave Macmillan, 2014. ISBN-13: 978-1137324788.
  • OLIVEROS, Pauline. Deep Listening: A Composer's Sound Practice. Bloomington: iUniverse, 2005. ISBN 978-0595343652.
  • RATAJ, Michal, HOŘÍNKA, Slavomír, TROJAN, Jan, DVOŘÁK, Tomáš. Zvukoprostor, prostorozvuk. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2018. ISBN 978-80-7331-485-9.
  • LEVINE, Mark. The Jazz Theory Book. Petaluma: Sheer Music Co., 1995, ISBN 978-1883217044.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60199Bl