H60199Bl Composition III

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 11:50–13:25 011, Mon 18:30–20:05 114
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60199Bz Kompozice scénické a filmové hudby III.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60199Bz Kompozice scénické a filmové hudby III a nižších ročnících, a jejich rozšíření o další žánry nonartificiální hudby, hudby koncertantní a také základy využití hudby elektronické.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit další možnosti práce s hudbou ve filmu,
• využít při kompozici prvky populární hudby,
• zkomponovat scénickou hudbu v rozsahu přibližně 20 minut s využitím koncertantního partu libovolného nástroje,
• je schopen realizovat krátké studie z oblasti elektroakustické hudby vymezeného výrazového charakteru.
Syllabus (in Czech)
  • Další znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu (mickey-mousing - hudební imitace akce v obraze, wall-to-wall scoring - ilustrativní hudební tapiserie – scény podložené souvislou hudbou, hudební onomatopoie - zvukomalba, imitace reálných ruchů hudebními prostředky, kontrapunkt, leitmotiv atd.). Princip neslyšnosti (principle of inaudibility) ve filmové hudbě.
  • Další žánry nonartificiální hudby se zaměřením na hudbu popovou.
  • Teoretická analýza cizího existujícího díla a zdůvodnění vlastního kompozičního řešení v předkládané kompozici.
  • Vytvoření vlastního kompozičního řešení hudby pro scénické či filmové dílo (cca 20 minut) s možným využitím koncertantního partu volitelného nástroje. Vytvoření písně ve volitelném popovém žánru. Dalším studijním výstupem v zimním nebo letním semestru je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU a realizace 2 krátkých etud z oblasti elektroakustické hudby, vytvořených s ohledem na jejich scénický potenciál.
Literature
  • LA BELLE, Brandon. Acoustic Territories: Sound Culture and Everyday Life. New York: Continuum Publishing Corporation, 2010. ISBN 978-1441161369.
  • OTČENÁŠEK, Zdeněk: O subjektivním hodnocení zvuku. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2008. ISBN 978-80-7331-113-1.
  • LANDY, Leigh: What's the Matter with Today's Experimental Music? Chur: Hardwood Academic Publishers GmbH, 1991. ISBN 3-7186-5168-8
  • FINCHER, David. Muži, kteří nenávidí ženy [DVD]. Bontonfilm, 2012.
  • CURTIN, Adrien. Avant-Garde Theatre Sound: Staging Sonic Modernity (Avant-Garde in Perfformance). London, New York and Shanghai: Palgrave Macmillan, 2014. ISBN-13: 978-1137324788.
  • OLIVEROS, Pauline. Deep Listening: A Composer's Sound Practice. Bloomington: iUniverse, 2005. ISBN 978-0595343652.
  • RATAJ, Michal, HOŘÍNKA, Slavomír, TROJAN, Jan, DVOŘÁK, Tomáš. Zvukoprostor, prostorozvuk. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2018. ISBN 978-80-7331-485-9.
  • LEVINE, Mark. The Jazz Theory Book. Petaluma: Sheer Music Co., 1995, ISBN 978-1883217044.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H60199Bl