H60198z Kompozice V

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Martin Smolka (seminar tutor)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60196l Kompozice IV.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je synchronizovat znalosti a dovednosti, nabyté během studia, při absolventského projektu (který je primárně připravován v rámci předmětu H60198Cz – Kompozice V-abs. projekt) a vzhledem k požadované komplexnosti projektu je dále v předmětu H60198z Kompozice V rozšiřovat formou informací i dílčích praktických studií eventuálně menších skladeb koncertních nebo užitkových, souvisejících s konkrétním tvůrčím záměrem absolventa v rámci projektu nebo akcentující kompoziční techniky nebo hudební technologie, které si student v předchozím studiu dosud nevyzkoušel.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• zařadit svůj absolventský projekt do kontextu současného umění,
• aplikovat prvky, použité v tomto projektu, i v jiných souvislostech a jinak zpracované podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Komplexní kompoziční analýza partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
  • Předestření kontextu zvoleného uměleckého řešení absolventského díla, kterým je skladba pro symfonický orchestr nebo vokálně-instrumentálním dílo (komorní opera apod.) eventuálně kompozice pro komorní soubor libovolného obsazení s obdobnou mírou propracovanosti s celkovou délkou min. 15 minut, a pod vedením pedagoga získávání dalších informací o obdobných uměleckých řešeních včetně realizace souvisejících nebo naopak zcela odlehlých krátkých studií eventuálně celých děl.
Literature
  • STRAVINSKIJ, Igor. Requiem Canticles: for contralto and bass soli, chorus nad Orchestra. London: Boosey & Hawkes, 1967.
  • MESSIAEN, Olivier. Chronochromie pour Grand Orchestre. Paris: Leduc, 1986.
  • MUSICA NOVA II/III, sborník referátů, JAMU Brno, 2000. info
  • VIČAR, Jan a kol. Generace? Praha: AMU, 2017. ISBN 978-80-7331-461-3.
  • Evolution of music by public choice. In: Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America [online]. [cit. 22. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.pnas.org/content/109/30/12081.full
  • ERLICH, Paul. The Forms of Tonality [online]. 2001. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://lumma.org/tuning/erlich/erlich-tFoT.pdf
  • OLIVEROS, Pauline. Deep Listening: A Composer's Sound Practice. Bloomington: iUniverse, 2005. ISBN 978-0595343652.
  • LYNN, Ben. Sound and Music - Tuning [online]. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://www-cs-students.stanford.edu/~blynn/sound/tuning.html
  • TICHÝ, Vladimír. Hudební kinetika. Praha: AMU, 2002. ISBN 80-7331-897-0.
  • TOOP, David. Sinister Resonance: The Mediumship of the Listener. New York: Continuum Publishing Corporation, 2011. ISBN 978-1441155870.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60198z