H60198Bz Composition V

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
MgA. Michal Nejtek, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60196Bl Kompozice scénické a filmové hudby IV.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je synchronizovat znalosti a dovednosti, nabyté během studia, při tvorbě hudební a ruchové složky absolventského projektu (který je primárně připravován v rámci předmětu H60198Cz – Kompozice V-abs. projekt) a vzhledem k požadované komplexnosti projektu je dále v předmětu H60198Bz Kompozice V rozšiřovat formou informací i dílčích praktických studií eventuálně menších skladeb koncertních nebo užitkových, souvisejících s konkrétním tvůrčím záměrem absolventa v rámci projektu nebo akcentující kompoziční techniky nebo hudební technologie, které si student v předchozím studiu dosud nevyzkoušel.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• zařadit svůj absolventský projekt do kontextu současného umění,
• aplikovat prvky, použité v tomto projektu, i v jiných souvislostech a jinak zpracované podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Předestření kontextu zvoleného uměleckého řešení absolventského díla, kterým je kompletní hudební a ruchová složka k celovečernímu filmu, nebo hudba a ruchy k celovečernímu divadelnímu představení, celovečerní multimediální představení, komorní opera nebo balet apod., a pod vedením pedagoga získávání dalších informací o obdobných uměleckých řešeních i technologických možnostech včetně realizace souvisejících nebo naopak zcela odlehlých krátkých studií eventuálně autonomních projektů. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
Literature
  • TENNEY, James. Meta-Hodos and Meta Meta-Hodos: A Phenomenology of 20th Century Musical Materials and an Approach to the Study of Form. 1988. ISBN 9780945996002.
  • MELKA, Alois: Základy experimentální psychoakustiky. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2005. ISBN 8073310430.
  • POLANSKI, Roman. Čínská čtvrť [DVD]. Paramount Pictures, 2013.
  • KOUTSOMICHALIS,Marinos. Mapping and Visualization with SuperCollider. Birmingham: Packt Publishing Ltd., 2013. ISBN 978-1-78328-967-7.
  • GOEBBELS, Heiner. Aesthetics of Absence. Abingdon: Taylor and Francis, 2015. ISBN 9780415831048.
  • TOOP, David. Sinister Resonance: The Mediumship of the Listener. New York: Continuum Publishing Corporation, 2011. ISBN 978-1441155870.
  • ATTALI, Jacques: Noise: The Political Economy of Music. Minnesota: University of Minnesota Press, 1985. ISBN 978-0816612871.
  • FISCHOFF , Stuart. The Evolution of Music in Film and its Psychological Impact on Audiences . [online]. [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://sscdigitalstorytelling.pbworks.com/f/music_film.pdf
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.

  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60198Bz