H60198Bl Composition V

Faculty of Music
Summer 2026
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60198Bz Kompozice scénické a filmové hudby V.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohlubovat ukotvení znalostí a dovedností posluchače, souvisejících s uměleckým a technologickým řešení závěrečného projektu nebo doplňující znalosti a dovednosti posluchače pro jeho všestranný umělecký rozvoj.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• detailní orientace v souvislosti vlastního absolventského díla se současným uměleckým provozem,
• přesné sémantické analýzy projektu a vytváření obdobných i výrazně modifikovaných variant použitých kompozičních i technologických řešení.
Syllabus (in Czech)
Získávání dalších informací z umělecké i technologické oblasti pod vedením pedagoga, které s absolventským dílem souvisí, včetně vytváření delších studií nebo samostatných děl.
Literature
  • TARKOVSKIJ, Andrej. Stalker [DVD]. Zóna, Aerofilms, 2006.
  • TRUAX, Barry. Acoustic communication. Norwood: Ablex Publishing Corporation, 1984. ISBN 0-89391-263-8.
  • BENSON, Dave Benson. Music: A Mathematical Offering [online]. Canbridge: Cambridge University Press, 2007. ISBN 978-0521619998. [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://logosfoundation.org/kursus/music_math.pdf
  • HINKLE-TURNER, Elizabeth. Women Composers and Music Technology in the United States: Crossing the Line. Aldershot, UK, Burlington, VT: Ashgate. 2006. ISBN 978-0-754-60461-7.
  • MOJDL, Edgar :Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
  • GORBMAN, Claudia. Unheard Melodies: Narrative Film Music. Bloomington and Indianapolis: Indiana UP, 1987. ISBN 978-0253204363.
  • HARAWAY, Donna. Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. London, New York: Routledge, 1991. ISBN 978-0-415-90387-5.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2026/H60198Bl