H60198Al Composition V

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60198Az Kompozice elektroakustické hudby V.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohlubovat ukotvení znalostí a dovedností absolventa, souvisejících s uměleckým a technologickým řešení závěrečného projektu nebo doplňující znalosti a dovednosti posluchače pro jeho všestranný umělecký rozvoj.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• detailní orientace v souvislosti vlastního absolventského díla se současným uměleckým provozem,
• přesné sémiotické analýzy projektu a vytváření obdobných i výrazně modifikovaných variant použitých kompozičních i technologických řešení.
Syllabus (in Czech)
  • Získávání dalších informací z umělecké i technologické oblasti pod vedením pedagoga, které s absolventským dílem souvisí, včetně vytváření delších studií nebo samostatných děl.
Literature
  • KAHN, Douglas. Earth Sound Earth Signal: Energies and Earth Magnitude in the Arts. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press. 2013. ISBN: 978-0-520-25780-1.
  • OTČENÁŠEK, Zdeněk: O subjektivním hodnocení zvuku. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2008. ISBN 978-80-7331-113-1.
  • KELLY, Celab. Cracked Media: The Sound of Malfunction. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2009. ISBN-13: 978-0262013147.
  • OLIVEROS, Pauline. Deep Listening: A Composer's Sound Practice. Bloomington: iUniverse, 2005. ISBN 978-0595343652.
  • RODGERS, Tara. Pink Noises: Woman on Electronic Music and Sound. Durham, London: Duke University Press, 2010. ISBN 978-0-8223-4661-6.
  • PEŠEK, Kryštof: Processing Beta. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-224-4.
  • LA BELLE, Brandon. Acoustic Territories: Sound Culture and Everyday Life. New York: Continuum Publishing Corporation, 2010. ISBN 978-1441161369.
  • TOOP, David. Sinister Resonance: The Mediumship of the Listener. New York: Continuum Publishing Corporation, 2011. ISBN 978-1441155870.
  • FRANCIS, John, R.: Algorithmic Computer Music [online]. [cit. 12. 6. 2017]. Dostupné z: http://sourceforge.net/projects/musicalgorithm1/
  • BAOFU, Peter. The Future of Post-Human Performing Arts: A Preface to a New Theory of the Body and its Presence. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2012, s. 279. ISBN (10): 1-4438-3520-X.
  • WILSON, Scott et. all. The SuperCollider Book. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2011. ISBN 978-0262232692.
  • LANDY, Leigh: What's the Matter with Today's Experimental Music? Chur: Hardwood Academic Publishers GmbH, 1991. ISBN 3-7186-5168-8.
  • HARAWAY, Donna. Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. London, New York: Routledge, 1991. ISBN 978-0-415-90387-5.
  • VERNALIS, Carol, HERZOG, Amy, RICHARDSON, John. The Oxford Handbook of Sound and Image in Digital Media. Oxford, New York: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0199757640.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60198Al