H60198Az Composition V

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 19:20–20:55 113, Thu 18:30–20:05 113
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60196Al Kompozice elektroakustické hudby IV.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je synchronizovat znalosti a dovednosti, nabyté během studia, při tvorbě hudební složky absolventského projektu (který je primárně připravován v rámci předmětu H60198Cz – Kompozice V-abs. projekt) a vzhledem k požadované komplexnosti projektu je dále v předmětu H60198Az Kompozice V rozšiřovat formou informací i dílčích praktických studií eventuálně menších skladeb koncertních nebo užitkových, souvisejících s konkrétním tvůrčím záměrem absolventa v rámci projektu, nebo akcentující kompoziční techniky a hudební technologie, které si student v předchozím studiu dosud nevyzkoušel.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• zařadit svůj absolventský projekt do kontextu současného umění,
• aplikovat prvky, použité v tomto projektu, i v jiných souvislostech a jinak zpracované podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Předestření kontextu zvoleného uměleckého řešení absolventského díla (kterým je realizace rozsáhlejší kompozice - např. vícekanálové elektroakustické skladby ze záznamu nebo provedené živě jedním nebo více interprety eventuálně s podílem akustických nástrojů nebo hlasu s úrovní propracovanosti na úrovni absolventské orchestrální skladby specializace Kompozice v rozsahu min. 30 min.; pod vedením pedagoga získávání dalších informací o obdobných uměleckých řešeních i technologických možnostech včetně realizace souvisejících nebo naopak zcela odlišných krátkých studií eventuálně autonomních skladeb.
Literature
  • KOENING, Gottfried Michael. Aesthetische Praxis/Texte zur Musik [online]. Band 3, 1968-1991, Saarbrücken: PFAU Verlag, 1993, s. 191-210 [cit. 19. 9. 2016].
  • CASEY, Reas, FRY, Ben. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers, Second Edition. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2014. ISBN 9780262028288.
  • RUTHERFORD-JOHNSON, Tim. Music after the Fall: Modern Composition and Culture since 1989. Berkerley: University of California Press, 2017. ISBN 978-0520283152.
  • PAPADOPOULOS, George, WIGGINS, Geraint. AI Methods for Algorithmic Composition: A Survey, a Critical View and Future Prospects. Edinburgh: University of Edinburgh, 1999.
  • ATTALI, Jacques: Noise: The Political Economy of Music. Minnesota: University of Minnesota Press, 1985. ISBN 978-0816612871.
  • KOUTSOMICHALIS,Marinos. Mapping and Visualization with SuperCollider. Birmingham: Packt Publishing Ltd., 2013. ISBN 978-1-78328-967-7.
  • THÉBERGE, Paul. Living Stereo:Histories and Cultures of Multichannel Sound. Media Studies, Audi-vison, Sound and Image. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2015. ISBN-13: 978-1623566654.
  • MOJDL, Edgar: Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
  • LA BELLE, Brandon. Background Noise. London, New Delhi, New York, Sydney: Blomsbury Academic, 2015. ISBN 978-1-62892-352-0.
  • CHADABE, Joel. Electric Sound: The Past and Promise of Electronic Music. Upper Saddle River, New York: Prentice Hall, 1997. ISBN 978-0-133-03231-4.
  • VALLE, Andrea. Introduction to SuperCollider. Berlin: Logos Verlag Berlin, 2016. ISBN 978-3832540173.
  • Evolution of music by public choice. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America [online]. [cit. 22. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.pnas.org/content/109/30/12081.full
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet.
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60198Az