HF:H60198Az Composition V - Course Information
H60198Az Composition V
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 19:20–20:55 113, Thu 18:30–20:05 113
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60196Al Kompozice elektroakustické hudby IV.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je synchronizovat znalosti a dovednosti, nabyté během studia, při tvorbě hudební složky absolventského projektu (který je primárně připravován v rámci předmětu H60198Cz – Kompozice V-abs. projekt) a vzhledem k požadované komplexnosti projektu je dále v předmětu H60198Az Kompozice V rozšiřovat formou informací i dílčích praktických studií eventuálně menších skladeb koncertních nebo užitkových, souvisejících s konkrétním tvůrčím záměrem absolventa v rámci projektu, nebo akcentující kompoziční techniky a hudební technologie, které si student v předchozím studiu dosud nevyzkoušel.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• zařadit svůj absolventský projekt do kontextu současného umění,
• aplikovat prvky, použité v tomto projektu, i v jiných souvislostech a jinak zpracované podobě. - Syllabus (in Czech)
- Předestření kontextu zvoleného uměleckého řešení absolventského díla (kterým je realizace rozsáhlejší kompozice - např. vícekanálové elektroakustické skladby ze záznamu nebo provedené živě jedním nebo více interprety eventuálně s podílem akustických nástrojů nebo hlasu s úrovní propracovanosti na úrovni absolventské orchestrální skladby specializace Kompozice v rozsahu min. 30 min.; pod vedením pedagoga získávání dalších informací o obdobných uměleckých řešeních i technologických možnostech včetně realizace souvisejících nebo naopak zcela odlišných krátkých studií eventuálně autonomních skladeb.
- Literature
- KOENING, Gottfried Michael. Aesthetische Praxis/Texte zur Musik [online]. Band 3, 1968-1991, Saarbrücken: PFAU Verlag, 1993, s. 191-210 [cit. 19. 9. 2016].
- CASEY, Reas, FRY, Ben. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers, Second Edition. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2014. ISBN 9780262028288.
- RUTHERFORD-JOHNSON, Tim. Music after the Fall: Modern Composition and Culture since 1989. Berkerley: University of California Press, 2017. ISBN 978-0520283152.
- PAPADOPOULOS, George, WIGGINS, Geraint. AI Methods for Algorithmic Composition: A Survey, a Critical View and Future Prospects. Edinburgh: University of Edinburgh, 1999.
- ATTALI, Jacques: Noise: The Political Economy of Music. Minnesota: University of Minnesota Press, 1985. ISBN 978-0816612871.
- KOUTSOMICHALIS,Marinos. Mapping and Visualization with SuperCollider. Birmingham: Packt Publishing Ltd., 2013. ISBN 978-1-78328-967-7.
- THÉBERGE, Paul. Living Stereo:Histories and Cultures of Multichannel Sound. Media Studies, Audi-vison, Sound and Image. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2015. ISBN-13: 978-1623566654.
- MOJDL, Edgar: Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
- LA BELLE, Brandon. Background Noise. London, New Delhi, New York, Sydney: Blomsbury Academic, 2015. ISBN 978-1-62892-352-0.
- CHADABE, Joel. Electric Sound: The Past and Promise of Electronic Music. Upper Saddle River, New York: Prentice Hall, 1997. ISBN 978-0-133-03231-4.
- VALLE, Andrea. Introduction to SuperCollider. Berlin: Logos Verlag Berlin, 2016. ISBN 978-3832540173.
- Evolution of music by public choice. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America [online]. [cit. 22. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.pnas.org/content/109/30/12081.full
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60198Az