H60196Az Kompozice IV

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
Mgr.art. Otto Wanke, MA, PhD (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 16:00–17:35 115
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60199Al Kompozice elektroakustické hudby III.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je další rozšíření doposud získaných dispozic o pokročilejší principy interaktivity, tvorbu zvuku a hudebních struktur pomocí modulárních syntetizérů a zapojení elektroakustické hudby do scénických projektů.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• aplikovat základní principy interaktivity do své tvorby,
• vytvořit jednodušší hudební struktury pomocí modulárního syntetizéru,
• vytvářet rozsáhlejší skladby s komplexním použitím nejrůznějších přístupů ke tvorbě elektroakustické hudby a eventuálním scénickým využitím.
Syllabus (in Czech)
  • Pokročilejší principy interaktivity.
  • Modulárními syntetizéry.
  • Mimohudební složky multimediálního díla (projekce, scénické osvětlení, jevištní akce). Dramaturgie zvukové složky divadelní inscenace, komunikace s dalšími členy tvůrčího týmu (zvukovým mistrem, libretistou, operním režisérem, choreografem atd.).
  • Vytvoření alespoň 2 elektroakustických kompozic s celkovou délkou min. 25 minut s důrazem na umělecké parametry díla, současné trendy v tvorbě elektroakustické hudby a moderní kompoziční principy. Současně alespoň jedna z kompozic využije prvků interaktivity. Vítané je začlenění dalších scénických prostředků. Očekává se tvorba kompozic s komplexním přístupem na všech úrovních tvorby elektroakustické hudby (poučené využití softwaru, hardwaru, orientace v soudobých kompozičních technikách) s přesahem k promyšlené interpretaci skladeb. Předpokládá se pokročilá orientace studenta v práci s prostorovým zvukem; posluchač je technicky vybaven natolik, že bude schopen provést technologicky složité skladby a zajistit si jejich provedení v dostatečné kvalitě.
Literature
  • DANNENBERG, Roger B. Software Support for Interactive Multimedia Performance. In Proceedings The Arts and Technology 3 [online]. (duben 1991), New London: Connecticut College, 1991, s. 148-156 [cit. 23. 8. 2016]. Dostupné z: http://citeseerx.ist.psu.edu/
  • MIRANDA, Eduardo R. Composing Music with Computers. Oxford: Focal Press, 2001. ISBN 0-240-51567-6.
  • DLOUHÝ, Dan: Počítačem podporovaná algoritmická kompozice. Brno: Vydavatelství JAMU, 2018. 978-80-7460-141-5
  • CURTIN, Adrien. Avant-Garde Theatre Sound: Staging Sonic Modernity (Avant-Garde in Perfformance). London, New York and Shanghai: Palgrave Macmillan, 2014. ISBN-13: 978-1137324788.
  • MILLER, Paul D., ed. Sound Unbound: Sampling Digital Music and Culture. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2008. ISBN 978-0-262-63363-5.
  • SPIEGEL, Laurie. A Short History of Intelligent Instruments. In Computer Music Journal [online]. Vol. 11, No 3 (podzim 1978). Cambridge, Massachusetts: The MIT Press. [cit. 20. 8. 2016]. Dostupné z: http://retiary.org/ls/writings/cmj_intelligt_instr_hist
  • LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961.
  • WEIS, Elisabeth, BELTON, John. (ed.). Film Sound: Theories and Practice. New York: Columbia University Press, 1985. ISBN 978-0231056373.
  • DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
  • CHION, Michel. Audio-Vision. Sound on Screen. New York: Columbia University Press, 1994. ISBN 0-231-07898-6.
  • COOK, Perry R. Real Sound Synthesis for Interactive Applications. Boca Raton: CRC Press, 2002.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60196Az