H60196Al Composition IV

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Zbyněk Matějů (lecturer)
Mgr.art. Otto Wanke, MA, PhD (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60196Az Kompozice elektroakustické hudby IV.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60196Az Kompozice elektroakustické hudby IV, a jejich rozšíření o principy virtuální reality, využití pokročilých modulů modulárních syntetizérů a zapojení elektroakustické hudby do filmového díla.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• aplikovat základní principy virtuální reality do své tvorby,
• realizovat komplikované hudební struktury pomocí modulárních syntetizérů,
• vytvářet rozsáhlé skladby s komplexním použitím nejrůznějších přístupů ke tvorbě elektroakustické hudby a eventuálním využitím ve filmu, sledující nejsoučasnější trendy v této oblasti.
Syllabus (in Czech)
  • Principy virtuální reality.
  • Pokročilé prvky a propojení modulárních syntetizérů.
  • Využití elektroakustické hudby v rámci filmového díla, dramaturgie zvukové složky filmu.
  • Vytvoření alespoň 2 elektroakustických kompozic s celkovou délkou min. 25 minut s důrazem na umělecké parametry díla, současné trendy ve tvorbě elektroakustické hudby a moderní kompoziční principy. Současně alespoň jedna z kompozic využije prvků interpretace ve virtuální realitě. Důraz je kladen zejména na začlenění tohoto díla do historického kontextu vývoje elektroakustické hudby. Pozornost je zaměřena i na dosud nevyzkoušená obsazení, technická řešení a postupy. Alespoň jedna skladba ze zimního nebo letního semestru musí být v průběhu roku veřejně provedena na koncertech, pořádaných HF JAMU. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu nebo divadelní inscenaci, jejichž autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
Literature
  • COUPRIE, Pierre. Graphical representation: an analytical and publication tool for electroacoustic music. In Organised Sound. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
  • WIGGINS, Geraint, A. Computer Models of Musical Creativity: A Review of Computer Models of Musical Creativity by David Cope. In Literary and Linguistic Computing 23 (1), 2007, s. 109–116.
  • EMMERSON, Simon, LANDY, Leigh: Expanding the Horizon of Electroacoustic Music Analysis. Cambridge: Cambridge University Press, 2018. ISBN 978-1107544055.
  • MIRANDA, Eduardo R. Computer Sound Design: Synthesis Techniques and Programming. Oxford: Focal Press, 2002. ISBN 0-240-51693-1.
  • SONNENSCHEIN, David. The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema. Michael Wiese Productions, 2001. ISBN 978- 0941188265.
  • COPE, David. Experiments in Musical Intelligence [online]. [cit. 2. 6. 2016]. Dostupné z: http://artsites.ucsc.edu/faculty/cope/experiments.htm
  • MUMMA, Gordon. Cybersonic Arts: Adventures in American New Music. Chicago: University of Illinois Press, 2015. ISBN 978-0-252-03943-0.
  • OVADIJA, Mladen. Dramaturgy of Sound in the Avant-garde and Postdramatic Theatre. Montreal: McGill-Queen´s University Press, 2013. ISBN 978-0773541733.
  • FARNELL, Andy. Designing Sound. Cambridge, Mass.: The MIT Press: MIT, 2010. ISBN 978-0-262-01441-0.
  • TOOP, David. Ocean of Sound: Ambient sound and radical listening in the age of communication. London: Profile Books Ltd., 2001. ISBN 978-1852427436.
  • WOOLLER, Rene, BROWN, Andrew, R. et al. A framework for comparing algorithmic music systems. In Symposium on Generative Arts Practice (GAP). Sydney: University of Technology Sydney, 2005.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60196Al