HF:H601933z Komorní hra III - Informace o předmětu
H601933z Komorní hra III
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/4. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (cvičící)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (cvičící)
prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (cvičící)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (cvičící)
prof. MgA. František Novotný (cvičící)
prof. Jozef Podhoranský (cvičící)
doc. Mgr. Jan Řezníček (cvičící)
MgA. David Šlechta, Ph.D. (cvičící)
MgA. Štěpán Švestka (cvičící)
doc. Miloš Vacek (cvičící)
Patrick Vacík, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavel Wallinger (cvičící)
MgA. Miroslav Zicha (cvičící) - Garance
- prof. MgA. Miloslav Jelínek
Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 9:00–20:00 201, Út 9:30–20:00 007, St 13:00–20:00 201, Čt 9:20–11:45 204
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60188l - Komorní hra II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na housle (program HF, Hstru:B)
- Hra na kontrabas (program HF, Hstru:B)
- Hra na kytaru (program HF, Hstru:B)
- Hra na violoncello (program HF, Hstru:B)
- Hra na violu (program HF, Hstru:B)
- Cíle předmětu
- Cílem je vysoce profesionální zvládnutí interpretační praxe v komorních souborech, dokázat umělecky vést komorní soubor, vysvětlit požadovaný způsob interpretace a současně přijmout odlišné názory spoluhráčů a rozebrat způsoby interpretace ve vzájemné diskuzi.
V rámci spolupráce mezi katedrami vytvářet soubory s nástroji dechovými, klávesovými, bicími a zpěvem. - Výstupy z učení
- Na základě praktické výuky v komorních ansámblech student ovládá základní atributy komorní hry: spolehlivě intonuje, zná intonační a barevné odlišnosti jednotlivých nástrojů, ovládá rytmus a je rytmicky přizpůsobivý, ovládá zásady komorního cítění (role jednotlivých hlasů), zná způsoby interpretace skladeb různých slohových období. Umí vést komorní ansámbl během zkoušek, je komunikativní, otevřený a přístupný kritickým názorům ostatních členů ansámblu. Dokáže interpretovat významná díla komorní literatury na koncertních pódiích.
- Osnova
- Osnova výuky je závislá na repertoáru jednotlivých ansámblů.
- Tuto osnovu individuálně určí vyučující předmětu v souladu s instrumentálním složením souboru.
- Repertoár tvoří komorní díla pro dua, tria, kvarteta a další nástrojová uskupení.
- Např.: Haydn, Mozart, Schubert, Dvořák a další.
- Do repertoáru mohou být rovněž zařazena díla autorů 20. a 21. století,
- např.: Luboš Fišer, Evžen Zámečník, Jiří Matys, Zdeněk Lukáš, Tony Osborne a další.
- Literatura
- doporučená literatura
- Meier, A.: Konzertante Musik für Kontrabass in der Wiener Klassik. Worms 1969
- Turnbull, H.: The Guitar from the Renaissance to the Present Day. New York 1974
- Havasová, K.: Nebojte se trémy. Supraphon, Praha 1990
- Křístková, D.: Klavírní doprovod a komorní hra. Brno, JAMU 2001
- Výukové metody
- Hromadná výuka, praktický nácvik, koncertní vystoupení, vystoupení na semináři
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H601933z