H60156Az New Music Performance III

Faculty of Music
Winter 2023
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 11:50–13:25 113
Prerequisites (in Czech)
H60154A New Music Performance II && EVER ( H60156Al New Music Performance III )
Úspěšné absolvování předmětu H60154A Interpretace nové hudby II.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubit znalosti, získané v předmětu H60154A Interpretace nové hudby II, a procvičit je při praktickém nastudování sólových skladeb pro bicí nástroje, méně náročných z hlediska jejich počtu a technické náročnosti.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• poučeně interpretovat sólové skladby pro bicí nástroje, méně náročné z hlediska jejich počtu a technické náročnosti,
• orientovat se při nácviku i v neobvyklém notovém zápisu,
• volit při nastudování výrazově i technicky optimální variantu nástrojového obsazení.
Syllabus (in Czech)
  • Běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu.
  • Netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů.
  • Instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb.
  • Možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, jako např.: C. Boone: The Watts Towers (Edition Salabert Paris); K. Essl: Abolition (Tonos Darmstadt); R. Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music Greeley); A. Z. Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM Kraków); K. Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music); H. Weiss: Rotation (Breitkopf & Härtel); M. Ishii: Thirteen Drums (UA Tokyo); I. Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris); M. Srnka: Ranní hajahu (rukopis, nevydáno).
Literature
    recommended literature
  • EMMERT, František. Poznámky k instrumentaci I, II. JAMU, Brno, 1997, 2000.
  • CORBETT, John. Listener's Guide to Free Improvisation. Chicago: University of Chicago Press, 2016. ISBN 978-0226353807.
  • FORRÓ, Daniel. Domácí nahrávací studio. Grada, Praha, 1996.
  • SLABÝ, Zdeněk a Petr SLABÝ. Svět jiné hudby. Volvox Globator, Praha, 2002.
  • KOTEK, Miroslav. Bicí nástroje. Panton Praha, 1983.
  • BLADES, James. Percussion Instruments and their History. London, Faber and Faber, 1975.
  • BECK, John. Encyclopedia of Percussion. Garland Publishing N. Y., 1995.
    not specified
  • ROSS, Alex. Zbývá jen hluk: naslouchání dvacátému století. Praha: Argo, 2011. ISBN 978-80-257-0558-2.
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet. Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné přednesové skladby.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2023/H60156Az