DIFA:DVDZ407 Developing the art of communic - Course Information
DVDZ407 Developing the art of communication and creativity
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 14:30–16:00 PRAXE
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DVDL407 Developing the art of communication and creativity )
Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. Realizace výtvarného projektu dle vlastního uvážení. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:N)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Reflexe historie, obsahů a širších kontextů současného výtvarného umění a výtvarné výchovy. Rozvíjení schopnosti výtvarného cítění , vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím tradičních i nových médií a jejich specifickými prostředky.
- Learning outcomes (in Czech)
- Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd. Realizace vlastního projektu a jeho písemná reflexe - využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní práci.
- Syllabus (in Czech)
- Ověřování komunikačních účinků, osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu, záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění, zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí. Výtvarné řady a projekty. Arteterapie a artefiletika.
- Literature
- Liebmann, M.: Skupinová arteterapie: nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Portál, Praha 2005, 80-7178-864-3
- Roeselová, V.: Námět ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1995, ISBN 80-238-3744-3.
- Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
- Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek uměním. 1. díl. Pedagogická fakulta UK, Praha 2011, ISBN 978-80-7290-498-3
- Slavíková, V. et al.: Výtvarné čarování (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Pedagogická fakulta UK, Praha 2000, ISBN 80-7290-016-1.
- Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
- Brukner, J.: Pojďte s námi za obrazy. Albatros, Praha 1995, ISBN 80-00-00265-5 .
- Kulka, J.: Psychologie umění. Grada, Praha 2008, ISBN 978-80-247-2329-7.
- Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
- Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet. Průběžné sledování výkonu studentů, analýza portfolia, projektu i jeho reflexe.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2021/DVDZ407