DIFA:DAAZX35 Spanish - Course Information
DAAZX35 Spanish
Theatre FacultyWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Adrian Hundhausen (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Karel Pala
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 10:15–11:00 UCEBNA_1, Mon 11:00–11:45 UCEBNA_1, Wed 10:15–11:00 UCEBNA_1, Wed 11:00–11:45 UCEBNA_1
- Prerequisites (in Czech)
- Od úplných začátečníků přes A1 po B2 SERR v závislosti na konkrétní pokročilosti individuálních studentů příslušného kurzu.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audiovisual Creation and Theatre (programme DIFA, B-DRAUM)
- Audiovisual Media and Theatre (programme DIFA, Dra_Tvo:B)
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Management focusing on Production (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre Management focusing on production management (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Management (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Theatre Management (programme DIFA, Div_Pro:N)
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:N)
- Theatre and Education (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:B)
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:N)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Stage Management and Technology (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Musical Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:B)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, N-DRAUM) (2)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je dosažení úrovně A1, A2 nebo C1 v závislosti na pokročilosti příslušné skupiny, jakož i složení "mock-testů" na výše uvedených úrovních SERR. (DELE). Obsahem předmětu jsou témata a učební látka obsažená v učebnicích obecné španělštiny, a testovacích cvičebnicích vedoucích k těmto cílům. Obsah je obohacen o témata a terminologii z oblasti divadelních specifik: práce s divadelním a filmovým textem, četba divadelních textů v originále, překlad a interpretace původního textu, terminologie se zaměřením na popis divadelní budovy, jeviště, zákulisí a práci dalších zaměstnanců divadla. (Nejen) u hereckých oborů je též možné směřování k pojetí cizojazyčné výuky v rámci didaktického divadelního projektu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Ovládání všech základních gramatických kategorii, v kterých by Češi typicky měli nedostatky. Schopnost psát krátký divadelní text (např. recenzi) ve Šj. Schopnost plynule hovořit s rodilými mluvčími o základních tématech. Znalost 100 nejběžnějších španělských slov v oboru divadlo.
- Syllabus (in Czech)
- Základní osvojení souboru řečových dovedností (poslech, mluvení, čtení, psaní), návyků a informací, které představují nástroj komunikace v situacích praktického a profesního života. Zaměření na předmětové a mezipředmětové souvislosti odpovídající úrovni jazykových znalostí a dovedností. Zvládnutí základní úrovně řečových dovedností a jazykové kompetence srovnatelné s Evropským referenčním rámcem (úroveň A1-C1). Připravenost pro orientaci a komunikaci v mezinárodním kontextu. Základy orientace v cizojazyčné literatuře a na internetu. Zvládnutí závěrečného testu od úrovně A1 po C1 minimálně na 60 procent.
- Literature
- Všechny typy cvičebnic a testovacích materiálů vedoucích k A1/A2 a C1 SERR v závislosti na pokročilosti příslušné jazykové skupiny.
- PEÑARANDA, Carlos Ferrer, Santiago FARIÑA and Klára SÝKOROVÁ. Habla y opina. Edika, 2014. info
- ASTRO, Francisca, Viúdez PILAR and Díaz BALLESTEROS. Aprende 2,3,4. INFOA, 2013. info
- BROŽOVÁ, Kateřina, Carlos FERRER and PEÑARANDA. Aventura 1,2,3. Klett, 2009. info
- ALONSO, Rosario, Raya ET and AL. Gramática básica del estudiante de español. Difusión, 2005. info
- REBECA, M, VALETTE and Joy RENJILIAN-BURGY. Album. D.C. Heath and Co., 1993. info
- Teaching methods (in Czech)
- Pravidelná výuka cizího jazyka ve skupině dle pokročilosti, 1 x 60 nebo 90 minut týdně. Používané metody: komunikativní, gramaticko-překladatelská, drilovací, role-plays, creative writing, audiovizuální, TPR.
- Assessment methods (in Czech)
- Složení dílčích kontrolních testů minimálně na 50 procent, udělení semestrálních klasifikovaných zápočtů. Prezence za semestr minimálně 70 procent (v případě účasti na studijních projektech nutnost dohody o individuálním řešení prezence s pedagogem).
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2020/DAAZX35