DJTZ304 Project II - Production Lightning

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/24/91. 5 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jakub Mareš (lecturer)
BcA. Jan Škubal (lecturer)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Blanka Kolegar
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites
Completed subjects of the first two years of the bachelor's study programme. Student has realised projects within the group of optional subjects Individual Technical Project, production meetings included - modular training.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem je umožnit studentovi realizovat prakticky scénický projekt v jednom z divadel JAMU tak, aby mohl prokázat znalosti a dovednosti pro práci mistra světla (případně osvětlovače).
Cílem je tedy praktická aplikace znalostí a dovedností nabytých v rámci předmětů bakalářského stupně studia (teoretických i praktických) při přípravě, realizaci a hodnocení scénického projektu velkého rozsahu ve spolupráci s uměleckým tvůrčím týmem.
Student si může Projekt II zvolit jako svůj absolventský výkon (přičemž má na výběr z Projektu I, II a Projektu III).
Learning outcomes (in Czech)
Student po absolvování získá široké praktické dovednosti týkající se technického zajištění scénického projektu velkého rozsahu, včetně znalosti profesionálního provozu divadla.
Student umí pracovat jako rovnocenný člen uměleckého týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly, přebírat organizační odpovědnost za umělecký tým a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury divadla.

Student je schopen:
- společně s uměleckým týmem definovat úkoly související s uměleckým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- umí využívat všechny své dosavadní znalosti k navrhování světelného konceptu a navrhování technických řešení nestandartních světelných požadavků.
Student dokáže o své praktické činnosti uvažovat reflexívně a je připraven na zpracování dokumentace Absolventského výkonu.
Syllabus (in Czech)
  • Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
    - plánování projektu a jeho pozice v rámci dramaturgického plánu daného divadla,
    - účast na tvorbě světelného konceptu s režisérem a scénografem,
    - navrhování technického řešení světelného konceptu ve vztahu k divadelnímu provozu,
    - bezpečnostní a požární zabezpečení při přípravě a samotné realizaci světelného konceptu,
    - personální zajištění uměleckého scénického projektu s ohledem na organizační strukturu divadla,
    - operativní řízení komunikačních a informačních toků, týmová dynamika uměleckého týmu.
    Student je součástí kreativního týmu (přičemž nelze pevně stanovit modelovou strukturu týmu – v různé míře jsou zapojeni studenti, pedagogové a profesionálové na tvůrčích pozicích). Tento tým vytváří divadelní inscenaci v prostředí školního divadla, které simuluje profesionální divadelní instituci včetně organizačních procesů.
    Při vlastním praktickém scénickém výkonu student respektuje povinnosti jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie).
    Výsledkem je praktická realizace uměleckého scénického projektu, tzn. veřejně a opakovaně prezentovaná divadelní inscenace, která je součástí veřejné nabídky školního divadla v rámci jedné sezony a za kterou umělecký tým odpovídá dramaturgické radě dané sezóny.
Teaching methods
Form of teaching: artistic project Methods of teaching: Discussions, heuristic methods, individual and team work of students, presentations, guided practice.
Assessment methods
winter semester Credit based on the implementation and delivery of project documentatio
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: in blocks.
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DJTZ304