DIFA:DRTZ408 Vývoj televizní dramatické tvo - Informace o předmětu
DRTZ408 Vývoj televizní dramatické tvorby II
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 10:15–11:45 408
- Předpoklady
- EVER( DRTL408 Vývoj televizní dramatické tvorby II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
- Výstupy z učení
- Student je schopen na konkrétních příkladech solitérní a seriálové televizní tvorby demonstrovat vývoj a proměny tvůrčích metod v této specifické mediální oblasti. Dokáže vystihnout scenáristické a režijní posuny v tvorbě významných představitelů světové kinematografie v souvislosti s jejich televizní zkušeností. Je schopen aplikovat získané znalosti ve vlastní tvůrčí koncepci televizního dramatického díla.
- Osnova
- Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.
Příprava námětu televizního dramatického díla s uplatněním aktuálně získaných znalostí.
- Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
- Literatura
- Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
- Brett Mills: Television Sitcom. info
- Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
- Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
- Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
- John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
- Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
- Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
- Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
- Robert C.ALLEN ed.: The Television Studies Reader. Routledge 2004. info
- Tony Verna: Global television. How to create effective television for the future.Focal Press. London. Boston.1993. info
- Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
- Výukové metody
- Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2017/DRTZ408