DIFA:DRTZ211 Kapitoly z české rozhlasové hr - Informace o předmětu
DRTZ211 Kapitoly z české rozhlasové hry po roce 1989
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 18:00–19:30 413
- Předpoklady
- EVER( DRTL211 Kapitoly z české rozhlasové hry po roce 1989 )
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu a schopnost reflexe. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími trendy v české rozhlasové dramatice po roce 1989, s rozhlasovou hrou jako svébytným, náročným uměleckým žánrem a jeho různými podobami. Výklad je doprovázen zvukovými ukázkami inscenací z archivu Českého rozhlasu. Další část semináře vede studenty k samostatné práci – k analýzám textů a inscenací rozhlasových her.
- Osnova
- Tématem jednotlivých seminářů jsou zejména proměny témat a formálních postupů od roku 1989 do současnosti a také významné osobnosti české rozhlasové hry. Proměny témat:
- - reakce na totalitní režim
- - odsun Němců
- - změny ve společnosti po roce 1989 Proměny formálních postupů:
- - komorní psychologické drama
- - dokumentární prvky a postupy
- - postmoderní prvky a postupy Nejvýznamnější tvůrci:
- Daniela Fischerová
- Jiří Kratochvil
- Květa Legátová
- Antonín Přidal
- Jaromír Ptáček
- Jan Vedral
- Literatura
- Výukové metody
- Forma výuky: Seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2017/DRTZ211