DIFA:DMBZ100 Herecká tvorba - Informace o předmětu
DMBZ100 Herecká tvorba
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 0/12/2. 7 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Miroslav Ondra (přednášející)
Mgr. Petr Štěpán (přednášející) - Garance
- Mgr. Petr Štěpán
Ateliér muzikálového herectví Petra Štěpána – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Petra Štěpána – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–17:45 132, St 14:30–17:45 132, Čt 14:30–17:45 122
- Předpoklady
- EVER( DMBL100 Herecká tvorba )
Předmět je určen pouze pro studenty daného ateliéru muzikálového herectví. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je uvedení do studia základů herecké tvorby, seznámení s různými přístupy k výuce herectví a jejich technikami. Dále pak hledání a vlastní identity, rozvoj fantazie a objevování základní tvořivé hravosti. Důležitými cíli jsou pak také zvládnutí pracovní disciplíny a schopnosti kolektivní spolupráce.
V druhé části roku jsou to pak objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.) - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nalézt v sobě potřebnou míru tvořivé hravosti
- uvolnit se a aktivizovat své tělo k práci
- aplikovat zásadní poznatky herecké práce
- zvládat základní stupně koncentrace, práce s vlastní fantazií a vlastním tělem
- zvládat základy pracovní disciplíny ve skupině - zvládat kolektivní spolupráci - Osnova
- Osnova:
- 1) základní pojmy herecké práce
- 2) základní cvičení, která si berou za cíl vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
- 3) herecká cvičení na rozvíjení fantazii, imaginace, vnitřní motivace
- 4) hledání principů tvořivé hravosti
- 5) cvičené rozvíjející základní herecké prostředky (fyzické jednání, jednání beze slov, jednání slovem)
- 6) dialog – základní vlastnosti dialogu, seznámení se z vybranými dialogy z dramatické literatury
- 7) tvůrčí práce na dialogu (od autorství po jevištní zpracování)
- Literatura
- Výukové metody
- Formy výuky: Výuka probíhá ve formě přednášek, seminářů, diskusí a praktických cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. Současně může být někdy praktikována projektovým způsobem. - Metody hodnocení
- Metody hodnocení: Klauzurní práce, analýza výsledků činnosti studenta - především soustavné sledování výkonu studentů, ale též posuzování profesního výkonu a součinnosti v projektu. Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku. Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2017/DMBZ100