DIFA:DSCZ209 Subject - Course Information
DSCZ209 Subject
Theatre FacultyWinter 2016
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Martin Mrskoš (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 16:00–17:30 MARTA_UCEBNY
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DSCL209 Subject )
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit studenta s vizuálním zpracováním symbolů ve filmu a s použitím mytologických a pohádkových motivů ve filmovém ději (scénáři) v návaznosti na probíraná témata v předmětu Symbolika ve filmu s přihlédnutím k zadaným klausurním, resp. semestrálním pracím.
Znalosti: Student získá základní přehled k problematice interpretace symbolických, mytologických a archetypálních obrazů v oblasti filmového umění z pozice scénografa, režiséra, autora scénáře, i hereckého ztvárnění rolí.
Dovednosti: Student umí vyhledat zdrojovou literaturu ve vztahu k filmovému dílu a obdobná filmová díla sloužící k interpretaci obsahu a symboliky promítaných děl.
Kompetence: Student dokáže samostatně nalézt odpovídající filmová díla při sběru idejí pro realizaci konceptu výtvarného řešení divadelní výpravy s přihlédnutím k symbolice divadelního díla. - Syllabus (in Czech)
- Student si osvojuje schopnost docházet k logickým závěrům aplikací pomocných věd (mytologie, výklad symbolů, pohádkové motivy, mýtus hrdiny atd.) a se střízlivým odstupem sjednotit vlastní vnitřní zkušenost – poukazem na zkušenost vnější – v aktu pochopení archetypu v jeho dvou rovinách: zjevné, doslovné – a skryté, symbolické, nebo duchovní.
Bude tak umět využít nabytých zkušeností z klasických i soudobých děl domácí i mezinárodní kinematografie a samostatně dospět k originálnímu synkretizujícímu výtvarnému řešení divadelní výpravy (scéna, kostýmy, rekvizity atd.).
- Student si osvojuje schopnost docházet k logickým závěrům aplikací pomocných věd (mytologie, výklad symbolů, pohádkové motivy, mýtus hrdiny atd.) a se střízlivým odstupem sjednotit vlastní vnitřní zkušenost – poukazem na zkušenost vnější – v aktu pochopení archetypu v jeho dvou rovinách: zjevné, doslovné – a skryté, symbolické, nebo duchovní.
- Literature
- recommended literature
- Colette Balmain: Introduction To Japanese Horror Film. Edinburgh University Press, 2008.
- Kronika filmu. Fortuna Libri, Praha 1995.
- Iordan Chimet: Hrdinové, fantomy & myši. Vyšehrad, Praha 1984.
- Colin Odell, Michelle Le Blanc: Horror Films. KAMERA Books; Pap/DVD edition 2007.
- Gregory A. Waller: American Horrors: Essays on the Modern American Horror Film. University of Illinois Press, 1987.
- not specified
- Joseph Campbell: Tisíc tváří hrdiny. Portál, Praha 2000.
- Noel Carroll: Nightmare and the Horror Film: The Symbolic Biology of Fantastic Beings. University of California Press, Film Quarterly, Spring 1981, Vol. 34, No. 3, pp. 16-25.
- Noel Carroll: The Nature of Horror. Blackwell Publishing & The American Society for Aesthetics, The Journal of Aesthetics and Art Criticism, Autumn 1987, Vol. 46, No. 1, pp. 51-59.
- Teaching methods (in Czech)
- Pravidelná výuka - přednáška, seminář Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Assessment methods (in Czech)
- K udělení klasifikovaného zápočtu student absolvuje min. 60 % seminářů s předpokládanou aktivní spoluúčastí na diskusích a schopností samostatné analýzy shlédnutých filmových děl.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2016, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2016/DSCZ209