DRTZ110 Audiovizuální tvorba

Divadelní fakulta
zima 2016
Rozsah
0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Francán (přednášející)
Garance
prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DRTL110 Audiovizuální tvorba )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výuky je rozvoj komplexní umělecké osobnosti schopné se vyjadřovat elektronickými audiovizuálními prostředky.
Osnova
  • Studenti se věnují pod vedením pedagoga audiovizuálnímu záznamu v digitálních technologiích a jejich následnému zpracování, drobná filmová tvorba-dokument, reportáž, esej, adaptace. • Studenti po úvodním semestrálním cvičení s kamerou, audiozáznamem a střihovými softwary přistupují k realizaci vlastních ročníkových, semestrálních prací. Rozvoj schopností integrovat uměleckou invenci, teoretické znalosti i technické dovednosti a zastávat jakoukoli roli štábu výše deklarovaných úkolů. • Směřovat ke skupinovému (vzájemnému) uměleckému výkonu, vždy s důrazem na mateřský studijní obor. • Odborné znalosti: • Absolventi jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti. • Uvědomují si možnosti vzájemného kreativního přesahu dalších souvisejících umění a vhodným způsobem tvořivě integrují principy z ostatních oborů lidského poznání. • Ovládají základní problematiku vyplývající z dynamiky vztahů vzájemné, týmové umělecké tvorby. • Dovednosti: • Při řešení praktických problémů předmětu zájmu využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální umělecky i eticky odpovědná řešení. • Způsobilosti: • Absolventi jsou schopni se samostatně a odpovědně rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí umělecké tvorby. • V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání.
Literatura
    doporučená literatura
  • Základy střihové skladby, Josef Valušiak, vydala Akademie múzických umění v Praze, filmová a televizní fakulta, katedra střihové sklady, 3. rozšířené vydání, Praha 2005. info
Výukové metody
Cvičení, diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, komplexní syntéza znalostí i dovedností.
Metody hodnocení
Soustavné sledování výkonu studentů odrážející probranou látku. • Úroveň profesního výkonu. • Zápočet na základě aktivní účasti a prezentace profesního výkonu.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2018.