DIFA:DHAZ302 Projekt 1 - Course Information
DHAZ302 Projekt 1
Theatre FacultyWinter 2016
- Extent and Intensity
- 0/0. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Václav Cejpek (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
prof. PhDr. Josef Kovalčuk (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. Břetislav Rychlík (lecturer)
prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení hereckých zkušeností při práci na celkovém divadelním tvaru menšího rozsahu.
Zužitkování a aplikace dosavadních dovedností: přesvědčivé jednání v rámci dramatické situace, tvorba postavy, herecká interpretace textu, zakomponování osobního tématu do zpracovávaného hereckého úkolu.
Rozvíjení kondice samostatného přístupu a přípravy.
Spolupráce s generačně spřízněnými studenty režie a dramaturgie a schopnost vyhovět jejich originálním stylovým a metodologickým požadavkům. - Syllabus (in Czech)
- První projekt pátého semestru je věnován "monodramatům" ve spolupráci s ateliérem režie a dramaturgie. Jsou vytvořeny jednotlivé (převážně studentské) tvůrčí týmy ve složení: herec, režisér, dramaturg. Režiséři spolu s dramaturgy připraví koncepci pro divadlo jednoho herce tak, že vycházejí z osobnostního tématu dotyčného herce. Literární předlohou může být autorský text režiséra, dramaturga nebo herce, nebo libovolná jiná dramatická, nebo nedramatická literární předloha.
- Jednotlivé týmy pracují do jisté míry samostatně - za průběžné konzultace s pedagogy ateliérů herectví i režie a dramaturgie.
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky: projekt.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, samostatné práce studentů, práce s textem, divadelní zkoušení. - Assessment methods (in Czech)
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po závěrečných klauzurách (případně kontrolní hodině) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku všemi interními pedagogy ateliéru.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých úkolů, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2016/DHAZ302