DHCZ403 Magisterský absolventský projekt III

Divadelní fakulta
zima 2015
Rozsah
7 týdnů. 10 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Kovalčuk (přednášející)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Absolvování předchozích tří ročníků oboru činoherní herectví.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Absolventský projekt III navazuje na předchozí výuku oboru Činoherní herectví a rozvíjí dosud získané schopnosti a dovednosti studentů. Děje se tak při tvorbě divadelní inscenace (tvorba postavy, jejího jednání a vývoje v rámci ansámblové souhry) při respektování daného specifického divadelního žánru a režijní poetiky v podmínkách středně velkého divadelního prostoru (Studio Marta). Absolventský projekt III vytváří tým vedený jedním z absolvujících studentů režie. Studenti herectví tak spolupracují s generačně spřízněným tvůrcem. Roste míra samostatné práce studentů. Také zde přistupuje pravidelné reprízování inscenace před diváky a tedy i herecká problematika s tím spojená. Cílem je vytvořit a reprízovat ve školním divadelním Studiu Marta inscenaci. V tomto procesu je pak cílem ověřovat, adaptovat na jiné prostorové a tvůrčí podmínky a získávat nové kompetence herecké tvůrčí práce. To vše v podmínkách simulujících už do značné míry pravidelný divadelní provoz. Z projektů si studenti vybírají nakonec i své absolventské výkony.
Osnova
  • Zkoušení a reprízování školní inscenace.
Literatura
  • Viz Teorie a metody herecké tvorby a další výběrová literatura vztahující se ke konkrétnímu studovanému titulu.
Výukové metody
Práce na inscenaci, kontaktní i samostatná. Podle potřeby využívána i speciální dílčí cvičení, individuální konzultace.
Metody hodnocení
Rozhovor, analýza výsledků činnosti studenta

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2015/DHCZ403