DIFA:DHBZ305 Interpretation of the text - i - Course Information
DHBZ305 Interpretation of the text - individual
Theatre FacultyWinter 2015
- Extent and Intensity
- 0/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
Jan Kolařík (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHBL305 Interpretation of the text - individual )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Hledání interpretační suverenity v tvůrčím zacházení s veršem "duchovní poezie" a dalších textů dle výběru ve spolupráci s pedagogem.
- Syllabus (in Czech)
- výběr konkrétních textů
- analýza a následné rozčlenění textu dle významových a emocionálních celků
- hledání odpovídajících možností herecké interpretace
- volba mezi nalezenými interpretačními možnostmi a zachycení hlavní interpretační linie
- výstavba struktury hereckého projevu a jeho fixace
- konfrontace výsledku s divákem/posluchačem
- Teaching methods (in Czech)
- Individuální výuka i samostatná práce studentů.
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnocena je intenzita spolupráce s pedagogem a uspokojivé výsledky klauzurních prací.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2015/DHBZ305