DIFA:DATZ108 Scenic project - Course Information
DATZ108 Scenic project
Theatre FacultyWinter 2015
- Extent and Intensity
- 0/2/4. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Petr Francán (lecturer)
Mgr. MgA. Barbora Herčíková (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Petr Francán
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 18:00–19:30 ATD
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DATL108 Scenic project )
Předmět je určen pro oborové studenty a není podmíněn žádnými vstupními požadavky. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audiovisual Creation and Theatre (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- V rámci scénického projektu budou studenti samostatně vedeni k základům dramaturgie a režie, stejně jako k prohloubení hereckých dovedností. V úvodních hodinách se zaměříme na dramaturgickou analýzu zvoleného textu a možnosti jeho výkladu. Následně každý student připraví vlastní režijně-dramaturgickou koncepci libovolného fragmentu a upraví jej do podoby scénáře. Do konce semestru z těchto podkladů zrežíruje přibližně dvacetiminutové představení. Jako herci jsou v těchto projektech využíváni výlučně kolegové z ročníku, kteří tak získají další herecké zkušenosti a z opačné strany lépe pochopí klady i úskalí režijního vedení. Zkoušení projektů bude provázet soustavná supervize a diskuze s „režiséry“ i „herci“, stejně jako režijní i pedagogická pomoc při případných inscenačních potížích. Výstupem je pochopení a praktické osvojení základních dramaturgických a režijních dovedností, především způsobu, jak má režisér komunikovat s hercem a toho, jak sdělit vlastní představu. Naučí se řešit potíže, přirozeně vyplývající z procesu zkoušení. Dalším cílem je poznání tvůrčího procesu z druhé strany, a to hereckého hlediska. Předpokládá se kladný dopad v následujících scénických či filmových projektech.
- Syllabus (in Czech)
- 1) společná analýza zvoleného textu 2) Individuální diskuze nad vybranými fragmenty jednotlivých studentů 3) Prezentace režijně-dramaturgických koncepcí 4) Finální podoba jednotlivých scénářů 5) Zahajovací zkoušky 6) Zahajovací zkoušky 7 - 11) Proces zkoušení 12) Genrální zkouška, příprava svícení, zvuku, příprava na prezentaci.
- Literature
- required literature
- Císař, Jan: Základy dramaturgie I. : Situace. Praha : Akademie múzických umění, 2003. 3. vyd. ISBN 80-7331-921-7. info
- Císař, Jan: Základy dramaturgie II. : Dramatická postava. Praha : Akademie múzických umění, 2002. 1. vyd. ISBN 80-7331-903-9. info
- Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
- Vostrý, J. : Materiály ke studiu režie a dramaturgie. Státní pedagogické nakladatelství, Praha 1989. info
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení, projekt
- Assessment methods (in Czech)
- soustavné sledování výkonu studentů, prezentace výsledného projektu
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2015, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2015/DATZ108