DIFA:DTDZ211 Psychology II - Course Information
DTDZ211 Psychology II
Theatre FacultyWinter 2014
- Extent and Intensity
- 5/0/35. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Magdaléna Lípová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites
- EVER( DTDL211 Psychology II )
Nespecifikováno - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dance and movement theater and education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives
- Student získává informace o struktuře psychologických věd, seznamuje se se základními tématy a pojmy obecné psychologie, vývojové psychologie, psychologie osobnosti, sociální psychologie a psychopatologie. Student se učí aplikovat poznatky k sebepoznávání, účinnému překonávání stresových situací uplatňováním prvků psychohygieny, využívání zásad efektivního učení, při práci se skupinou s přihlédnutím k vývojové úrovni žáků a studentů. Student umí aplikovat poznatky k sebepoznávání, účinnému překonávání stresových situací uplatňováním prvků psychohygieny, využívání zásad efektivního učení, při práci se skupinou s přihlédnutím k vývojové úrovni žáků a studentů.
- Syllabus
- OBECNÁ PSYCHOLOGIE: struktura psychologických věd, metodologie psychologie, poznávací procesy, čití a vnímání, představivost a fantazie, myšlení, řeč a jazyk, vůle a pozornost, učení a paměť, emoce a motivace VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE: teorie periodizace psychického vývoje, vývoj lidské psychiky v jednotlivých obdobích, prenatální, novorozenecké, kojenecké, batolecí a předškolní období, mladší školní věk, pubescence, adolescence, dospělost a involuční období; specifické vývojové poruchy učení a chování; ADHD PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI: struktura osobnosti, temperament, charakter, vývoj mravního vědomí, stres a jeho zvládání, psychohygiena a sebevýchova PSYCHOPATOLOGIE: poruchy kognitivních, motivačních a konativních procesů
- Literature
- required literature
- Atkinsonová, R. L.: Psychologie. Praha: Portál 2003. info
- Hayesová, N.. Základy sociální psychologie, Portál, Praha 2003. info
- Helus, Z.: Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. info
- Hill, G.: Moderní psychologie. Praha, Portál 2004. info
- Langmeier, J. - Krejčířová, M.: Vývojová psychologie, Grada 1999. info
- Langmeier, J., Langmeier, M., Krejčířová, D.: Vývojová psychologie s úvodem do vývojové neurofyziologie. Praha: H&H 2002. info
- Nakonečný, M.: Encyklopedie obecné psychologie. Praha: Academia 1997. info
- Nakonečný, M.: Psychologie téměř pro každého. Praha: Academia 2004. info
- Nakonečný, M.: Úvod do psychologie. Praha: Academia 2003. info
- Plháková , A.: Učebnice obecné psychologie. Praha, Academia 2007. info
- Říčan, P.: Psychologie - příručka pro studenty. Praha, Portál 2005. info
- Říčan, P.: Psychologie osobnosti - obor v pohybu. Praha, Grada 2007. info
- Teaching methods
- Přednáška
- Assessment methods
- ústní zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2014/DTDZ211