DIFA:DHAZ110 Theatre - seminar - Course Information
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2014
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAL110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe svého oboru.
V 1. semestru je cílem schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- V prvním semestru jsou tématem semináře reflexe jejich dosavadních zkušeností v rolích diváků. Pro základní orientaci na „mapě divadelních teorií“ pořádáme témata jednotlivých lekcí ve dvou liniích: v jedné jsou představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu na určitý divadelní fenomén; ve druhé exkurzy věnované vybraným pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik. Přednášená témata jsou vždy objasněna v rovině ideové, zasazena do historického kontextu a demonstrována na aktuálních brněnských inscenacích.
- Pořadí a témata hodin se mohou měnit například na základě aktuálního brněnského divadelního dění. Stabilními tématy bývají:
- První linie:
- - Způsoby ručení: autorské vs. interpretační.
- - Způsoby zpracování fabule: dramatické vs. epické.
- - Způsoby inscenování: iluzivní vs. anti-iluzivní. Druhá linie:
- - Funkce v interpretačním divadle: autor, režisér, dramaturg, herec.
- - Základní jednotky dramatu: situace, jednání, konflikt.
- Kromě toho doprovází seminář tři písemné úkoly, které studenti na seminářích prezentují formou referátů: prvním je strukturovaná reflexe (2-3 strany) vybrané herecké monografie (nabídka viz doporučená literatura k Vstupnímu kurzu); druhým pět krátkých analýz (po zhruba 1/2 straně) zhlédnutých brněnských divadelních představení a třetím dvoustránková reflexe 1.semestru studia.
- Literature
- required literature
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2014/DHAZ110