DIFA:DHAZ101 Acting - Course Information
DHAZ101 Acting
Theatre FacultyWinter 2014
- Extent and Intensity
- 0/20/5. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAL101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ111 Entrance Course.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.) - Syllabus (in Czech)
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
- Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
- Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the per-term frequency of the course: jednou za čtyři roky.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2014/DHAZ101