D67443z Production

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Pavel Aujezdský (lecturer)
Guaranteed by
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Zájem o danou problematiku a schopnost tvořivě řešit možné problémy.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • 1. Jak a proč vzniklo producentství a k čemu slouží.
    2. Kdo je kdo a co dělá (dramaturg, producent, produkční a jejich pozice v organizační struktuře televize: kompetence a odpovědnosti).
    3. Literární příprava a plánování. Přijetí námětu a úvaha o předpokládaných hlavních tvůrcích. (Dlouhodobá fáze.)
    4. Plán výroby a plán vysílání. Upřesnění obecných úvah a zajištění tvůrčího týmu. (Relativně krátkodobá fáze.)
    5. S čím můžeme pracovat (základní ustanovení autorského zákona).
    6. Autorská smlouva a její obsah. Honoráře.
    7. Scénář neboli peníze aneb co scenárista napíše to produkční spočítá a producent změní (aproximativní rozpočet a jak k němu dojdeme).
    8. Kalkulace nákladů, interní a externí náklady (kalkulační vzorec pořadu, druhy nákladů - co představují a k čemu slouží). Časové rozložení nákladů.
    9. Jak získat prostředky na realizaci projektu (různé cesty k financím).
    10. Úspory a jejich limity. (Jak vyjít se získanými prostředky.)
    11. Koprodukce a koprodukční smlouvy (obsah, rozdělení práv a povinností). Jiné způsoby dodatečného financování (které prostředky lze použít k výrobě pořadu a které ne).
    12. Úspěch - co všechno je úspěch a jak ho poznáme. Stírající se hranice mezi broadcastery komerčními a veřejnoprávními. Příčiny.
    13. Data z peoplemetrů aneb Peoplemetr je dobrý sluha ale zlý pán. (Co všechno můžeme vyčíst z peoplemetrových měření a jak rozumět číslům: kapka statistiky.)
    14. Marketing jako služba divákům. (Představuje řízení dramaturgické práce a propagace výsledného pořadu nutně komerci?)
Literature
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • Zákon č.121/2000 Autorský zákon. http://www.zakonycr.cz/seznamy/121-2000-sb-zakon-o-pravu-autorskem-o-pravech-souvisejicich-s-pravem-autorskym-a-o-zmene-nekterych-zakonu-(autorsky-zakon).html. info
  • Slunčík, Václav, Sitcom: vývoj a realizace.. ISBN 978-80-7331-192-6, vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010, 1. vydání, 78 stran. info
  • Filmové technické minimum. Vydal Československý filmový ústav, Praha 1982. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: přednáška, seminář
ZS,LS
Metody:
Diskuze, analýza, kritické myšlení, samostatná práce studenta,teoretické řešení dramaturgických a výrobních problémů.
Assessment methods (in Czech)
ZS zápočet na základě aktivní účasti na přednáškách
LS zápočet na základě aktivní účasti na přednáškách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D67443z