DIFA:D61189E Režijní projekt V - Informace o předmětu
D61189E Režijní projekt V
Divadelní fakultazima 2013
- Rozsah
- 0/4. 6 kr. 6 z 6. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Břetislav Rychlík (přednášející)
- Garance
- Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní režie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Projekt č.5 v podzimním semestru 3.ročníku je podle aktuálních možností vyspělejším typem monodramatu nebo malou inscenační črtou.
- Osnova
- V návaznosti na podrobně připomínkované předcházející projekty je tento projekt jak v přípravě tak při realizaci pokročilejší, preciznější a dotaženější jak po stránce režijní, důslednější respektování žánru monodramatu nebo malé inscenační črty, je přesnější v proporční rozčlenění jednotlivých situací, zřetelném akcentování významově nejdůležitějších situací, tak po stránce herecké technicky, v pokročilejším zvládnutí střihů mezi situacemi, přesném rytmickém členění, důslednější práci s jevištní mluvou. Oproti předcházejícím projektům se promění spolupracující studující režie a studující dramaturgie.
První fáze - dramaturgicko režijní uchopení tématu a autorsko-režijní příprava textu.
Druhá fáze ? práce s herci:
- podrobná dramaturgická explikace
- budování dílčích situací formou hereckých etud
- realizace režijní koncepce
- budování celku inscenace s ohledem na mimoherecké prostředky inscenace.
Vše s pravidelnými konzultacemi s pedagogy dramaturgie a režie.
- V návaznosti na podrobně připomínkované předcházející projekty je tento projekt jak v přípravě tak při realizaci pokročilejší, preciznější a dotaženější jak po stránce režijní, důslednější respektování žánru monodramatu nebo malé inscenační črty, je přesnější v proporční rozčlenění jednotlivých situací, zřetelném akcentování významově nejdůležitějších situací, tak po stránce herecké technicky, v pokročilejším zvládnutí střihů mezi situacemi, přesném rytmickém členění, důslednější práci s jevištní mluvou. Oproti předcházejícím projektům se promění spolupracující studující režie a studující dramaturgie.
- Literatura
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D61189E