D50252Bz Acting work

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
0/9. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Sylva Talpová (lecturer)
Guaranteed by
Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Herecko-vokální improvizace zahrnuje moderní metody výuky hereckého řemesla a systematicky je během studia v cílené metodice vzájemně prolíná a rozvíjí. Jde o komplex praktických cvičení směřujících ke koordinaci všech složek projevu v oblasti syntetického žánru, protínající se v jednom okamžiku, jako předpoklad k dalšímu rozvoji a přitom vycházející z dispozic a možností talentu jednotlivce. Zahrnuje dechová a rytmická cvičení, asociační cvičení, koordinační cvičení, pohybovou, hereckou, kontaktní i vokální improvizaci, imaginaci a představivost, práci s energií, prostorová cvičení, rozvoj fantazie a její použití, techniku mluveného slova, práci s textem a to nejen dramatickým, ale i vlastní tvorbu textovou. Dále verbální i nonverbální komunikaci, hledání a zpracování vlastních témat, klasická muzikálová díla včetně všech ostatních žánrů hudebního divadla. Pěstování výtvarného cítění v souvislosti s architekturou dramatického díla a inspiraci prostorem, analýzu lidského charakteru, propojování mluveného slova se zpěvem a pohybem, choreografií, ansámblovým zpěvem, práci s vlastními tématy, písemnou i akční reflexi na svůj vlastní tvůrčí proces během studia, hledání nových netradičních forem i zpracování klasických témat v různých tvůrčích rovinách, práci s hlasem jako neomezeným hudebním nástrojem, cvičení směřující k prohlubování psychofyzického jednání na jevišti, posilující existenci roviny podvědomí a zkoumání lidské psychiky, uvědomění si lásky k profesi jako základnímu kódu. Pěstování schopnosti filosofického pohledu při práci na postavách, při zachování možnosti jevištní improvizace a tématu. Hledání identity, vlastních kořenů a kultur a jejich využití v herecké praxi.
Literature
  • Autoři: K. S. Stanislavskij A. Efros, A.Artaud, P.Brook, R. Lukavský, M.Čechov, J.Grotowski, Barba-Savarese-Divadelní antropologie, S. Grof, J.Vostrý, I.Osolsobě, P.Hoggard, J.Suchý, J.Werich, duchovní literatura, K.Čapek, J.Skácel, F.Halas, J.Karlík, L.Pistorius,O.Scheinpflugová, M.Macháček, H.Makovičková-J.Hůrková, O.G.Brockett- Dějiny divadla, M.Lukeš, P.Pavis-Divadelní slovník, Z.Digrin,A.Boggart-Úhly pohledu, M.Lukeš,. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 12
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě docházky
Klasifikovaný zápočet na základě klauzury
Klasifikovaný zápočet na základě písemné práce/referátu

* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě docházky
Klasifikovaný zápočet na základě klauzury
Klasifikovaný zápočet na základě písemné práce/referátu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 6 z 12.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D50252Bz