DIFA:D50252Bz Acting work - Course Information
D50252Bz Acting work
Theatre FacultyWinter 2013
- Extent and Intensity
- 0/9. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Sylva Talpová (lecturer)
- Guaranteed by
- Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Syllabus (in Czech)
- Herecko-vokální improvizace zahrnuje moderní metody výuky hereckého řemesla a systematicky je během studia v cílené metodice vzájemně prolíná a rozvíjí. Jde o komplex praktických cvičení směřujících ke koordinaci všech složek projevu v oblasti syntetického žánru, protínající se v jednom okamžiku, jako předpoklad k dalšímu rozvoji a přitom vycházející z dispozic a možností talentu jednotlivce. Zahrnuje dechová a rytmická cvičení, asociační cvičení, koordinační cvičení, pohybovou, hereckou, kontaktní i vokální improvizaci, imaginaci a představivost, práci s energií, prostorová cvičení, rozvoj fantazie a její použití, techniku mluveného slova, práci s textem a to nejen dramatickým, ale i vlastní tvorbu textovou. Dále verbální i nonverbální komunikaci, hledání a zpracování vlastních témat, klasická muzikálová díla včetně všech ostatních žánrů hudebního divadla. Pěstování výtvarného cítění v souvislosti s architekturou dramatického díla a inspiraci prostorem, analýzu lidského charakteru, propojování mluveného slova se zpěvem a pohybem, choreografií, ansámblovým zpěvem, práci s vlastními tématy, písemnou i akční reflexi na svůj vlastní tvůrčí proces během studia, hledání nových netradičních forem i zpracování klasických témat v různých tvůrčích rovinách, práci s hlasem jako neomezeným hudebním nástrojem, cvičení směřující k prohlubování psychofyzického jednání na jevišti, posilující existenci roviny podvědomí a zkoumání lidské psychiky, uvědomění si lásky k profesi jako základnímu kódu. Pěstování schopnosti filosofického pohledu při práci na postavách, při zachování možnosti jevištní improvizace a tématu. Hledání identity, vlastních kořenů a kultur a jejich využití v herecké praxi.
- Herecko-vokální improvizace zahrnuje moderní metody výuky hereckého řemesla a systematicky je během studia v cílené metodice vzájemně prolíná a rozvíjí. Jde o komplex praktických cvičení směřujících ke koordinaci všech složek projevu v oblasti syntetického žánru, protínající se v jednom okamžiku, jako předpoklad k dalšímu rozvoji a přitom vycházející z dispozic a možností talentu jednotlivce. Zahrnuje dechová a rytmická cvičení, asociační cvičení, koordinační cvičení, pohybovou, hereckou, kontaktní i vokální improvizaci, imaginaci a představivost, práci s energií, prostorová cvičení, rozvoj fantazie a její použití, techniku mluveného slova, práci s textem a to nejen dramatickým, ale i vlastní tvorbu textovou. Dále verbální i nonverbální komunikaci, hledání a zpracování vlastních témat, klasická muzikálová díla včetně všech ostatních žánrů hudebního divadla. Pěstování výtvarného cítění v souvislosti s architekturou dramatického díla a inspiraci prostorem, analýzu lidského charakteru, propojování mluveného slova se zpěvem a pohybem, choreografií, ansámblovým zpěvem, práci s vlastními tématy, písemnou i akční reflexi na svůj vlastní tvůrčí proces během studia, hledání nových netradičních forem i zpracování klasických témat v různých tvůrčích rovinách, práci s hlasem jako neomezeným hudebním nástrojem, cvičení směřující k prohlubování psychofyzického jednání na jevišti, posilující existenci roviny podvědomí a zkoumání lidské psychiky, uvědomění si lásky k profesi jako základnímu kódu. Pěstování schopnosti filosofického pohledu při práci na postavách, při zachování možnosti jevištní improvizace a tématu. Hledání identity, vlastních kořenů a kultur a jejich využití v herecké praxi.
- Literature
- Autoři: K. S. Stanislavskij A. Efros, A.Artaud, P.Brook, R. Lukavský, M.Čechov, J.Grotowski, Barba-Savarese-Divadelní antropologie, S. Grof, J.Vostrý, I.Osolsobě, P.Hoggard, J.Suchý, J.Werich, duchovní literatura, K.Čapek, J.Skácel, F.Halas, J.Karlík, L.Pistorius,O.Scheinpflugová, M.Macháček, H.Makovičková-J.Hůrková, O.G.Brockett- Dějiny divadla, M.Lukeš, P.Pavis-Divadelní slovník, Z.Digrin,A.Boggart-Úhly pohledu, M.Lukeš,. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 12
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
- Assessment methods (in Czech)
- * Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě docházky
Klasifikovaný zápočet na základě klauzury
Klasifikovaný zápočet na základě písemné práce/referátu
* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě docházky
Klasifikovaný zápočet na základě klauzury
Klasifikovaný zápočet na základě písemné práce/referátu
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 6 z 12.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D50252Bz