D41375Az Sign Language

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Marie Basovníková (lecturer)
MgA. Robert Milič (lecturer)
Guaranteed by
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Historický náhled na skupinu sluchově postižených

    Legislativa -" Zákon a znakový jazyk"

    Praktikování " Znakované češtiny" a její praktické využití v při výuce

    Praktické dovednosti v běžné komunikaci

    Základy osvojování znakového jazyka v běžné komunikaci.

    Osvojování základů České prstové abecedy s využití na jednu ruku a dvě ruce

    Praktický výstup na probíraná témata. Rozhovor , říkanky, poezie,divadelní projevy.





Literature
  • Homoláč, J. (ed.) Komunikace neslyšících: Sociolingvistika. Praha: FF UK, 1998. info
  • Hudáková, A. a kol. Ve světě sluchového postižení. Praha: FRPSP-Tamtam, 2005. info
  • Kuchařová, L. (ed.) Jazyk neslyšících: Co víme, co nevíme a co bychom měli vědět o českém znakovém jazyce. Praha: FF UK, 2005. info
  • MACUROVÁ, A. Dějiny výzkumu znakového jazyka u nás a v zahraničí. Praha: ČKTZJ, 2008. info
  • Nováková, R. Neslyšící jako kulturní a jazyková menšina: Kultura neslyšících. [DVD-ROM] Praha: ČKTZJ, 2008. info
  • Macurová, A. Jazyk v komunikaci neslyšících: Předběžné poznámky. Slovo a slovesnost, 1994, roč. 55, s. 121-132. [Zkrác. přetištěno in InfoZpravodaj, 1995, roč. 3, č. 12, s. 44-46. info
  • Macurová, A. Poznáváme český znakový jazyk: Úvodní poznámky. Speciální pedagogika, 2001, roč. 11, č. 2, s. 69-75. info
  • Hrubý, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 1. díl. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených, 1997. info
  • Hrubý, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 2. díl. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených, 1998. info
  • Strnadová, V. Hádej, co říkám. 2. doplněné a přepracované vydání. Praha: ASNEP, 2001. info
  • Strnadová, V. Jaké je to neslyšet. Praha, 1995. info
  • Strnadová, V. Potom Ti to povíme. Praha, 1994. info
  • Strnadová, V. Současné problémy české komunity neslyšících I. Hluchota a jazyková komunikace. Praha, 1998. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě docházky
Klasifikovaný zápočet na základě písemné práce/referátu
Klasifikovaný zápočet na základě účasti na kolokviu

* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě docházky
Klasifikovaný zápočet na základě písemné práce/referátu
Klasifikovaný zápočet na základě účasti na kolokviu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D41375Az