D40442z Internship at School

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
0/4. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: D61088z Drama in Education - Introduction, D60003z Movement Training I, D30783z Voice Training I, D60004z Acting Training.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti jsou seznámeni s praktickými možnostmi výuky dramatické výchovy v ČR. V letním semestru taktéž ovládají základní principy a postupy pro tvorbu divadelní dílny.
Syllabus (in Czech)
  • Zimní semestr předmětu Společná praxe je především náslechový. Studenti jsou účastni výukám DV v nejrůznějších institucích a u nejrůznějších lektorů. Díky náslechům a následné reflexi v rámci předmětu Rozborový seminář k praxi poté konfrontují své dosavadní zkušenosti a představy o praxi výuky DV se svými spolužáky a s pojetím DV na Ateliéru Divadlo a výchova.
    V letním semestru taktéž prochází svou první zkušeností s tvorbou krátkého uceleného vedení skupiny, svých spolužáků - a stejně jako v semestru zimním vždy následuje reflexe zažitého pro další profesní růst studentů.
    Předměty Společná praxe a Rozborový seminář k praxi tak jsou plně propojeny v jednu výuku - recepční i reflexní.
Literature
    required literature
  • BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 pp. ISBN 80-204-0079-6. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. info
  • PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 pp. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. info
    recommended literature
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. info
  • PROVAZNÍK, J. Dramatická výchova a klíčové kompetence. Tvořivá dramatika 2006, roč. 17, č. 3. s. 10-11. ISSN 1211-8001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997, 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. info
  • VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D40442z