D30533 Arts Marketing

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
1/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, Marketing II, Základy marketingového výzkumu, Marketingová komunikace.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky marketingu umění a procesem rozvoje publika (audience development). Umožnit jim pochopit základní principy tohoto procesu a prostřednictvím zpracovávaných případových studií z oblasti kultury a umění demonstrovat jeho možnosti. Předmět rozšiřuje znalosti z oblasti marketingu a marketingových komunikací nabytých v předchozím studiu (především Marketing I, Marketing II, Základy marketingového výzkumu, Marketingové komunikace) a aplikuje je v oblasti kultury a umění.

Syllabus (in Czech)


  • - Úvod do marketingu umění a audience development
    - Specifika situačních analýz v marketingu umění
    - Specifika trhu s uměním a segmentace publika
    - Tržní umístění a budování značky v umění
    - Marketingový mix uměleckého produktu
    - Marketingové komunikace na trhu s uměním
    - Modely konceptu rozvoje publika
    - Hrozby a příležitosti aplikace audience development
Literature
  • Bernstein, J. F.: Arts marketing insights. Jossey-Bass, 2007. ISBN 978-0-7879-7844-0. info
  • Hill, L., O´Sullivan: Creative Arts Makrteing. Butterworth Heinemann, 2008. ISBN 978-0-7506-5737-2. info
  • Kaiser, M.: Strategické plánování v umění. Institut umění - Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2. info
  • Kaiser, M., Egan, B.: Cyklus - Plánování pro dosažení úspěchu v umění. Devos Institute of Arts Management at the Kennedy Centre, 2011. info
  • Kotler, P.: Marketing Management. Grada Praha, 2001, ISBN 80-247-0016-6. info
  • Kotler, P., Scheff, J.: Standing Room Only. Harvard Business School Press, 1997, ISBN 0875847374. info
  • Morris, Hargreaves, McIntyre: Strategic Marketing And Audience Development for Cultural Organisations. Goldsmith University London, 2009. info
  • O´Reilly, D., Kerrigan, F.: Marketing the arts - A fresh approach. Routledge, 2010. ISBN 978-0-415-49686-5. info
  • Arts-based segmentation research: http://www.artscouncil.org.uk/what-we-do/research-and-data/arts-audiences/arts-based-segmentation-research/. info
  • Culture Segments: http://www.lateralthinkers.com/culturesegments.html The Experts´ Guide to Marketing the Arts: http://artsmarketing.org/resources/practical-lessons/practical-lessons. info
  • Wallace Studie in Building Arts Audience: www.wallacefoundation.org, sekce Knowledge centre. info
  • www.scottisharts.org.uk. info
  • www.artsmarketing.org. info
  • www.australiacouncil.gov.au. info
  • www.fuel4arts.com. info
Teaching methods (in Czech)
* Formy výuky:
Přednáška/seminář
- Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4

* Výukové metody:
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a ověřuje při zpracování případových studií na zadaná témata z oblasti marketingu umění a rozvoje publika. Výsledky své práce a s ní související návrhy doporučení prezentuje na hodinách, kde jsou hodnoceny jak pedagogem, tak ostatními studenty. Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody, řešení problémů
- Metody vytváření dovedností
- Individuální výuka, samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat a prezentovat případové studie na zadaná témata z oblasti marketingu umění a rozvoje publika.

Procentuální váha hodnocení:
- aktivní přítomnost v semináři: 40 % hodnocení,
- zpracování a prezentace celkem tří případových studií: 60 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga a ostatních kolegů (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 2.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D30533