DHDL103 Training for actors

Theatre Faculty
Summer 2025
Extent and Intensity
0/4/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Tato disciplína je součásti přípravy profesionálního herce v atelieru, je zaměřená na rozvoj herecké osobnosti, její kreativity a samo disciplíny. Složením tréninku jsou cvičení, které umožňuji studentu poznávat sebe sama, svůj tvůrčí potenciál, rozvíjet spontánnost, energie, schopnost k improvizaci atd. V hereckém tréninku trénují se vše elementy herectví a základní první herecký impuls na obrazotvorné vytvořenou hercem situace a okolností. V něm cestou hry student se jinak seznamuje ze základy psychologie už od prvních kroku v profese. Herecký trénink se mění a doplňuje se v každém ročníku. Jeho program určuje vedoucí atelieru na základě vývoji každého studenta. Herecký trénink pochází z různých metod herecké pedagogiky. Je živa disciplína, proto je vždy přizpůsobovaný a upravovaný konkrétnímu studentskému ročníku. Provádí se ve skupině a individuálně. Postupně studenti zapojují ho do práce na roli. Některé autorské tréninky vedou pedagogy těchto tréninku: například – Dílna T. Náwrot, která je rozvojem tréninku J.Grotovskeho.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2025/DHDL103