DIFA:DMBL109 Intonace a sluchová analýza - Informace o předmětu
DMBL109 Intonace a sluchová analýza
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/2/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Marek Madeja (přednášející)
MgA. Filip Urban (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Karel Hegner
Kabinet zpěvu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Kabinet zpěvu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 17:00–18:30 013, kromě Pá 17. 5.
- Předpoklady
- EVER( DMBZ109 Intonace a sluchová analýza )
Hudební sluch a rytmické cítění, elementární dovednost hry na klavír a základy hudební nauky. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Schopnost studenta vnímat hudbu jako jednolitý harmonický celek, nikoliv pouze jen svoji zpěvní linku s doprovodem. Pokročilá znalost hudební nauky s důrazem na využitelnost a užitečnost v daném oboru. Perfektní znalost akordových značek, harmonické funkce daných akordů v dané tónině a schopnost je intuitivně doplnit dle logiky harmonického postupu. Pokročilá schopnost zpěvu z not, tedy bez předchozí znalosti dané melodie. Intonování libovolných intervalů s maximální přesností. Dále schopnost doladit se nejen intonačně, ale i barvou hlasu, dynamikou i technikou zpěvu do libovolného vícehlasu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- čtení a zpěvu z not
- orientace v harmonickém postupu doprovodu
- intuitivního doplnění harmonického postupu
- intonování libovolných intervalů - Osnova
- Základy harmonie: akordová kadence jako nástroj pro intonování základních intervalů a pochopení harmonických vztahů.
- Interpretace: rytmická a intonační cvičení, intonace ve vícehlasu. Zápis rytmu a melodie do notové osnovy.
- Základní tvorba: doplňování akordové kadence, tvorba vlastní akordové kadence na libovolnou melodii.
- Výstupní projekt: tvorba vlastní hudby na daný text.
- Výukové metody
- Přednášky spojené s technickými cvičeními i praktickou aplikací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení se odvíjí od docházky a aktivity ve výuce. Každý semestr je zakončen ústní či písemnou zkouškou.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2024/DMBL109