DIFA:DDVL320 Divadelní projekt IV – dílny k - Informace o předmětu
DDVL320 Divadelní projekt IV – dílny k inscenacím JAMU
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/4/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Radka Macková (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–11:45 1
- Předpoklady
- Předmět navazuje na praktickou výuku v předmětech Praxe a Divadlo ve výchově, jejichž absolvování je předpokladem ke studiu v předmětu Dílny k inscenacím.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova (program DIFA, Div_vych:B)
- Dramatická výchova (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Dílny k inscenacím JAMU je:
- seznámit studenty s historii a teorií divadelního lektorství v kontextu strategií práce s publikem v zahraničí (Velká Británie, Německo) a u nás
- srovnat tvůrčí přístupy k zaměření a strukturování dílen k inscenacím v divadlech v ČR a zahraničí
- vést studenty při připravě a realizaci dílen k inscenacím ve Studiu Marta a v Divadle na Orlí včetně organizačního zajištění a propagace - Výstupy z učení
- Abslovent předmětu Dílny k inscenacím JAMU:
- se bude schopen orientovat se v problematice divadelního lektorství a vnímat ho v kontextu startegií práce s publikem;
- dokáže zvolit, aplikovat nebo adaptovat vhodný fotmát práce s publikem ke zvolené inscenaci;
- bude schopen aplikovat postupy strukturování dílny k divadelní inscenaci;
- dokáže navázat spolupráci s profesionální divadelní scénou na poli práce s publikem - Osnova
- Přednášené okruhy:
- - historie divadelního lektorství v zahraničí a u nás
- - teorie divadelního lektorství, konfrontace různých pohledů na problematiku DL
- - strukturování dílen k inscenacím
- Okruhy praktické přípravy:
- - návštěvy doprovodných programů profesionálních divadel, srovnání různých koncepcí práce s publikem
- - příprava doprovodné dílny k inscenaci ve Studiu Marta a v Divadle na Orlí ve dvou týmech
- - propagace a organizační zajištění programu a jeho realizace, reflexe a dokumentace
- Literatura
- Ateliér pro děti a mládež při Národním divadle moravskoslezském a Ateliér pro děti a mládež při Národním divadle moravskoslezském. Cesty ke spolupráci divadel a škol v českém a německém kontextu: Sborník příspěvků, které zazněly na sympoziu o divadelním lektorství. Ateliér pro děti a mládež při Národním divadle moravskoslezském ve spolupráci s Národním divadlem moravskoslezským, 2014. URL info
- VÁŇOVÁ M.: Se třídou do divadla, Tvořivá dramatika, č. 3, 2017
- VON VORST D.: Divadlo pod svou vlastní lupou. Tvůrčí dílny k inscenacím. Tvořivá dramatika, č. 1, 2011
- URBANOVSKÁ Š.: Ateliér Švandova divadla, Tvořivá dramatika, č. 1, 2011
- BURA A.: Divadelní lektor, nebo divadelní pedagog?, Tvořivá dramatika, č. 3, 2017
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Metody hodnocení
- Zápočet je udělen na základě:
docházky - 85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu
- studia zadané literatury, absolvování náslechů a návštěv divadel apod.
- zpracování referátu na zadané téma
- aktivního zapojení v procesu přípravy a realizace dílen k inscenaci
- zpracování dokumentace a prezentace na festivalu Sítko
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2024/DDVL320