DFDLY06 Projekt 5

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/320/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Dalibor Buš (lecturer)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (lecturer)
MgA. Šimon Peták (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:45 202, Wed 12:00–13:30 202
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Tento projekt, jehož výstupem je tvorba individuální autorské inscenace, který slouží jako model pro absolventské výkon 1. nebo jako první magisterského absolventského projekt (dál semestr 7 a 8).
• osvojit si postup realizace inscenace: koncepce ve spolupráci s dramaturgem a režisérem (pedagog ateliéru a student režie), stavba dramaturgie (pedagog ateliéru a student dramaturgie), zkoušení, spolupráce s light designerem (pedagog ateliéru a student light designu) a scénografem (pedagog ateliéru a student scénografie), plánovaní realizace ve spolupráci s produkční (pedagog ateliéru a student produkce) a jevištní provedení.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• provést tematické výzkum.
• vést skupinu tvůrců v postupu tvorby na jedno téma.
• reflektovat kultivovaně (v rámci písemné a vizuální dokumentace) postup své umělecké práce a její výsledek.
• spolupracovat s coachem, mentorem a pedagogem.
• spolupracovat s divadelní produkční skupinou.
• získat vlastní umělecké síly a zorientovat se v etapách tvůrčí práce.
• prezentovat svoji práci na jarních a letních festivalech.
Syllabus (in Czech)
  • Student (sólo, duet nebo max. trio) vytvoří koncepci divadelního projektu a realizuje jej.
  • Přesné zadání je: vytvořit dvacetiminutovou inscenaci ve spolupráci se studenty ateliéru scénografie, světelného designu, jevištní technologie, managementu, audiovizuální tvorby a divadla. Tento projekt se vyvíjí v rámci programu koncipovaného jako mentoring.
  • Postupy realizace tohoto projektu se konají podle předem stanoveného kalendáře.
  • Rámec práce se ale přizpůsobí specifikům projektu studenta (např. pouliční představení, vlastní dispozice scénické práce s médii atd.)
  • Kalendář:
  • Během prvního měsíce semestru studenti začínají definovat svůj projekt z uměleckého a produkčního hlediska v rámci individuálních konzultací a v kolektivních diskuzích s pedagogy.
  • Od listopadu studenti prezentují některé aspekty práce před pedagogy.
  • V lednu následuje osm intenzivních dní coachingu, během kterých mají tvůrci k dispozici denně zkušebny, kde se setkávají s pedagogy/mentory, a večer prezentují (4 až 5 prezentací za večer) etapy své práce na základě domluvy s mentorem před kolektivem pedagogů ateliéru a osob, které si studenti přizvou k následné reflexi. Sedmý a osmý večer coachingu jsou všechny prezentace veřejné.
  • Od února až do konce března, kdy bývají premiéry, studenti intenzivně zkouší a žádají podle svých potřeb o spolupráci mentora a pedagogy. Každý týden provede mentor minimálně jednu konzultaci.
Literature
    recommended literature
  • Kovalčuk, Josef. Od tématu ke scénáři : (příprava inscenace v autorském divadle). Brno : Městské kulturní středisko S.K. Neumanna, 1985.
  • Kovalčuk, Josef. Téma : autorské divadlo. Brno : Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009.
Teaching methods (in Czech)
Projekt, coaching a mentoring
Assessment methods (in Czech)
Kritéria a postup hodnocení:
Kritéria a jejich hodnocení lze nadefinovat v závislosti na projektu.
Kvalita těchto kritérií spočívá v jejich schopnosti vyvolat přesné a přínosné připomínky pro učení studentky / studenta.
Hodnocení provedou všichni pedagogy atelieru společně. Hodnocení je stručně sepsáno podle níže definovaných bodů a je ústně prezentováno na individuální zpětné vazbě (konané pravidelně na konci každého semestru).

Výkon je hodnocené podle následujících kritérií:

A. Uvědomění si a analýza pracovního postupu
- Autor, účinkující a umělečtí spolupracovníci jsou požádáni o písemnou zprávu a analýzu procesu tvorby představení (přibližně 5 stran A4). Hodnotit se bude přesnost a správnost formulací. Tuto analýzu musí student odevzdat 15 dní před setkáním učitelů. /10

B. Herecký výkon
- Posuzujeme sugestivitu (způsob, jakým je drama sdělováno divákům). /5
- vědomé nebo integrované používání hereckých prostředků předaných během studia na JAMU. /5
- způsob, jakým byla na jevišti rozvinuta postava nebo entita/identita. /5
- způsob, jakým herec nebo herečka rozvíjeli svou entitu/identitu/postavu v průběhu hry. /5
- způsob, jakým jsou motivovány a vyjednávány vztahy s partnery na jevišti. /5

C. Dramaturgické aspekty inscenace:
- Jaká byla struktura dramaturgického postupu? Struktura první úrovně (jeden oblouk) nebo druhé úrovně (dva oblouky oddělené dramaturgickým postupem) nebo tříúrovňová struktura, tj. taková, která se rozvíjí do reflexe a je ukončena v rámci samostatné závěru. /10
- Vztah scénického díla k tématu: jak souviselo téma se scénickými prostředky. /5
- Vyvíjelo se téma během procesu tvorby a byl tento vývoj vědomě začleněn do díla? /5
- Vedlo téma ke znovuobjevení nebo alespoň přehodnocení scénických prostředků? /5

E. Režijní stránka inscenace:
- Jak spolu souvisely light design, zvuk (sound design), hudba, scéna a kostýmy? Existují nějaké nadbytečnosti nebo komplementarity? (Komplementarity ve vztahu k tématu a/nebo ve vztahu k dramaturgii scény a/nebo ve vztahu k režii?) /20

F. Vztah k publiku a Public Relation aspekt práce:
- Byla reklamní kampaň ovlivněna tématem? /5
- Mělo reklamní kampaň specifickou dramaturgii? /5
- Jak bylo publikum přijato před a po představení? (studentům se důrazně doporučuje uspořádat diskusi s publikem po čtvrtém uvedení jejich představení.) /5
- Jaké úsilí bylo vynaloženo na propagaci představení (uspořádaní reprízy)? /5

G. Specifický přístup:
- V případě specifické jevištní praxe by měla být zohledněna různá kritéria: v případě více choreografické práce, klauniáda, integrace cirkusových disciplín, stand-upu, (případně: site sepcific, devised theatre, docu theatre).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2023/DFDLY06