DIFA:DFDLY06 Projekt 5 - Course Information
DFDLY06 Projekt 5
Theatre FacultySummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/320/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Dalibor Buš (lecturer)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (lecturer)
MgA. Šimon Peták (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–11:45 202, Wed 12:00–13:30 202
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Tento projekt, jehož výstupem je tvorba individuální autorské inscenace, který slouží jako model pro absolventské výkon 1. nebo jako první magisterského absolventského projekt (dál semestr 7 a 8).
• osvojit si postup realizace inscenace: koncepce ve spolupráci s dramaturgem a režisérem (pedagog ateliéru a student režie), stavba dramaturgie (pedagog ateliéru a student dramaturgie), zkoušení, spolupráce s light designerem (pedagog ateliéru a student light designu) a scénografem (pedagog ateliéru a student scénografie), plánovaní realizace ve spolupráci s produkční (pedagog ateliéru a student produkce) a jevištní provedení. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• provést tematické výzkum.
• vést skupinu tvůrců v postupu tvorby na jedno téma.
• reflektovat kultivovaně (v rámci písemné a vizuální dokumentace) postup své umělecké práce a její výsledek.
• spolupracovat s coachem, mentorem a pedagogem.
• spolupracovat s divadelní produkční skupinou.
• získat vlastní umělecké síly a zorientovat se v etapách tvůrčí práce.
• prezentovat svoji práci na jarních a letních festivalech. - Syllabus (in Czech)
- Student (sólo, duet nebo max. trio) vytvoří koncepci divadelního projektu a realizuje jej.
- Přesné zadání je: vytvořit dvacetiminutovou inscenaci ve spolupráci se studenty ateliéru scénografie, světelného designu, jevištní technologie, managementu, audiovizuální tvorby a divadla. Tento projekt se vyvíjí v rámci programu koncipovaného jako mentoring.
- Postupy realizace tohoto projektu se konají podle předem stanoveného kalendáře.
- Rámec práce se ale přizpůsobí specifikům projektu studenta (např. pouliční představení, vlastní dispozice scénické práce s médii atd.)
- Kalendář:
- Během prvního měsíce semestru studenti začínají definovat svůj projekt z uměleckého a produkčního hlediska v rámci individuálních konzultací a v kolektivních diskuzích s pedagogy.
- Od listopadu studenti prezentují některé aspekty práce před pedagogy.
- V lednu následuje osm intenzivních dní coachingu, během kterých mají tvůrci k dispozici denně zkušebny, kde se setkávají s pedagogy/mentory, a večer prezentují (4 až 5 prezentací za večer) etapy své práce na základě domluvy s mentorem před kolektivem pedagogů ateliéru a osob, které si studenti přizvou k následné reflexi. Sedmý a osmý večer coachingu jsou všechny prezentace veřejné.
- Od února až do konce března, kdy bývají premiéry, studenti intenzivně zkouší a žádají podle svých potřeb o spolupráci mentora a pedagogy. Každý týden provede mentor minimálně jednu konzultaci.
- Literature
- recommended literature
- Kovalčuk, Josef. Od tématu ke scénáři : (příprava inscenace v autorském divadle). Brno : Městské kulturní středisko S.K. Neumanna, 1985.
- Kovalčuk, Josef. Téma : autorské divadlo. Brno : Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009.
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt, coaching a mentoring
- Assessment methods (in Czech)
- Kritéria a postup hodnocení:
Kritéria a jejich hodnocení lze nadefinovat v závislosti na projektu.
Kvalita těchto kritérií spočívá v jejich schopnosti vyvolat přesné a přínosné připomínky pro učení studentky / studenta.
Hodnocení provedou všichni pedagogy atelieru společně. Hodnocení je stručně sepsáno podle níže definovaných bodů a je ústně prezentováno na individuální zpětné vazbě (konané pravidelně na konci každého semestru).
Výkon je hodnocené podle následujících kritérií:
A. Uvědomění si a analýza pracovního postupu
- Autor, účinkující a umělečtí spolupracovníci jsou požádáni o písemnou zprávu a analýzu procesu tvorby představení (přibližně 5 stran A4). Hodnotit se bude přesnost a správnost formulací. Tuto analýzu musí student odevzdat 15 dní před setkáním učitelů. /10
B. Herecký výkon
- Posuzujeme sugestivitu (způsob, jakým je drama sdělováno divákům). /5
- vědomé nebo integrované používání hereckých prostředků předaných během studia na JAMU. /5
- způsob, jakým byla na jevišti rozvinuta postava nebo entita/identita. /5
- způsob, jakým herec nebo herečka rozvíjeli svou entitu/identitu/postavu v průběhu hry. /5
- způsob, jakým jsou motivovány a vyjednávány vztahy s partnery na jevišti. /5
C. Dramaturgické aspekty inscenace:
- Jaká byla struktura dramaturgického postupu? Struktura první úrovně (jeden oblouk) nebo druhé úrovně (dva oblouky oddělené dramaturgickým postupem) nebo tříúrovňová struktura, tj. taková, která se rozvíjí do reflexe a je ukončena v rámci samostatné závěru. /10
- Vztah scénického díla k tématu: jak souviselo téma se scénickými prostředky. /5
- Vyvíjelo se téma během procesu tvorby a byl tento vývoj vědomě začleněn do díla? /5
- Vedlo téma ke znovuobjevení nebo alespoň přehodnocení scénických prostředků? /5
E. Režijní stránka inscenace:
- Jak spolu souvisely light design, zvuk (sound design), hudba, scéna a kostýmy? Existují nějaké nadbytečnosti nebo komplementarity? (Komplementarity ve vztahu k tématu a/nebo ve vztahu k dramaturgii scény a/nebo ve vztahu k režii?) /20
F. Vztah k publiku a Public Relation aspekt práce:
- Byla reklamní kampaň ovlivněna tématem? /5
- Mělo reklamní kampaň specifickou dramaturgii? /5
- Jak bylo publikum přijato před a po představení? (studentům se důrazně doporučuje uspořádat diskusi s publikem po čtvrtém uvedení jejich představení.) /5
- Jaké úsilí bylo vynaloženo na propagaci představení (uspořádaní reprízy)? /5
G. Specifický přístup:
- V případě specifické jevištní praxe by měla být zohledněna různá kritéria: v případě více choreografické práce, klauniáda, integrace cirkusových disciplín, stand-upu, (případně: site sepcific, devised theatre, docu theatre). - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2023/DFDLY06