DIFA:DDCL206 Dramaturgicko-režijní projekt - Course Information
DDCL206 Dramaturgicko-režijní projekt IV
Theatre FacultySummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Václav Cejpek (lecturer)
prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Ivo Krobot
Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Předmět základu oboru - nejsou definovány žádné vstupní předpoklady.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Directing (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Directing (programme DIFA, Rez_Dram:B)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, Rez_Dram:B)
- Course objectives (in Czech)
- Prohloubit dosavadní získané vědomosti a dovednosti při tvůrčí práci na dialogickém scénáři, který studenti dramaturgie a režie nastudují společně s posluchači herectví.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - svébytně interpretovat zvolenou textovou předlohu, - vytvořit dramaturgicko-režijní koncepci a obhájit ji před herci, - připravit a zorganizovat celý zkouškový proces, - vytvořit sled logicky navazujících mizanscén, - pracovat s několika herci ve scénickém prostoru.
- Syllabus (in Czech)
- Posluchači dramaturgie a režie (každý samostatně pod vedením pedagoga) ve vzájemné spolupráci připraví nejprve analýzu a interpretaci dramatického textu (nebo jeho části, případně prozaické předlohy, poezie apod.) v rozsahu 8 - 10 stran. Finální podobu scénáře (po konzultacích s pedagogy) odevzdají pedagogům do začátku zkoušení (ve výjimečných případech, po dohodě s pedagogy, v průběhu zkoušení - nejpozději však do uvedení výsledné podoby nazkoušeného inscenačního tvaru). Následně navrhnou herecké obsazení a budou spolupracovat na přípravě inscenačního řešení tohoto textu. V další fázi nastudují tento text s posluchači herectví s důrazem na precizní práci na dialogu. Po výsledném uvedení provedou kritické zhodnocení průběhu a výsledků práce na projektu. Jedná se o následující projekty: 1) Saara Turunen: Přízrak obyčejnosti (adaptace textu finské autorky pojednávající o stereotypech ve společnosti i v rodině na základě příběhu z mexického prostředí s tematikou smrti v rodině). 2) Wolfgang Bochert: Venku přede dveřmi (úprava dramatu německého autora pojednávající o traumatech vojáků vracejících se z bojů během druhé světové války a jejich střet s realitou v rodině, doma a ve společnosti). 3) J. K. Tyl: Fidlovačka (konfrontace současnosti s obrozeneckou tematikou a hledání smyslu a významu národa, vlasti, domova, tradice atd. v konfrontačním pojetí na pomezí ostře stylizovaného a realistického herectví). 4) Natálie Bočková: Na okraji vany (autorský text o dospívání jedince a hledání sebe sama, vlastní identity i smyslu vzájemného vztahu s druhým člověkem, kladoucí si provokativní otázky o nadřazenosti a využívání druhých ve svůj vlastní prospěch).
- Literature
- required literature
- Mitchel, Katje. Umění a řemeslo režiséra. Brno: JAMU, 2015
- recommended literature
- Bořivoj Srba: Umění režie. JAMU, Brno 1998. info
- Hořínek, Z. Divadlo mezi modernou a postmodernou. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. ISBN 80-902482-3-3. info
- Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
- Srba, Bořivoj: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
- Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt.
- Assessment methods (in Czech)
- Průběžné sledování a analýza výkonu studenta. Odevzdání upraveného scénáře s Udělení zápočtu na základě odevzdání scénáře, průběžné konzultace s pedagogy a závěrečného zhodnocení výsledku.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2023, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2023/DDCL206