DAALX55 Základy práce s médii a na PC

Divadelní fakulta
léto 2023
Rozsah
0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
Mgr. Aleš Záboj (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
DAALX55/ATD: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Záboj
DAALX55/JT: Pá 8:30–10:00 304, A. Záboj
DAALX55/SC: Rozvrh nebyl do ISu vložen. T. Gruna
Předpoklady
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii./z/
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je základní pochopení výhod zpracovávání dat do tabulkového editoru.
Cílem předmětu je pochopení důležitosti v sdílení a estetické (účelná) prezentace dat.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
  • vkládat data do tabulkovém editoru
  • aktivně aplikovat základní funkce
  • generovat graf
  • vytvářet různé typy prezentací v různém softwaru, jak on-line tak off-line
  • aktivně sdílet data
  • Osnova
    • styly znaku, buňky, sloupce a tabulky
    • základní funkce tab. editoru
    • graf
    • porovnávání on-line editoru a off-line editoru (LibreOffice X Google Sheets)
    • tvorba prezentace: ■ LibreOffice Impress ■ Prezi, ■ PowToon ■ Prezentace Google
    • sdílení prezentace
    Literatura
      povinná literatura
    • Spitzer, Manfred, 2012. Digitální demence. Host 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
      neurčeno
    • HBR Guide to Persuasive Presentations, Nancy Duarte, ISBN-13: 978-1511366977
    • Otevřené informační zdroje.

      Uživatelské příručky k jednotlivým aplikacím.

    Výukové metody
    Cvičení,
    diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, komplexní syntéza znalostí i dovedností.
    Metody hodnocení
    písemný test,
    soustavné sledování výkonu studentů,
    analýza výsledků činnosti studenta,
    projekt, profesní výkon,
    aktivní účast ve výuce,
    kolokvium.
    Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024.