DIFA:DHCL200 Herectví I – činohra - Course Information
DHCL200 Herectví I – činohra
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 8:30–10:00 203, Tue 10:15–11:45 203, Tue 12:00–13:30 203
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné cíle:
• Zvědomění strukturace jevištního jednání umožňující fixaci
• Rozvíjení schopnosti organického jednání v rámci „já v daných okolnostech“
• Zkoumání impulsů k slovnímu jednání a jeho analýza
• Uvedení do problematiky studia postavy - Learning outcomes (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné výstupy.
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• orientace v problematice základní sktrukturace jevištního jednání
• organického jednání v rámci „já v daných okolnostech“
• prokázat elementární dovednosti umožňující tvorbu postavy - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Ateliér doc. Bergmana
- „Každodenní“ a „nekaždodenní“ aspekty hereckého jednání při ohledávání zvnějšku zadané jevištní situace (dialog v blankversu) – zvědomování strukturace jevištní akce, od improvizace k fixaci a od fixace k improvizaci, variantní myšlení.
- Ateliér doc. Riegera
- Cvičení na:
- • rozvíjení daných okolností vedoucích k vyhrocenému dramatickému jednání
- • osvojování si prvků umožňujících fixaci jevištního jednání
- • analýzu předpokladů slovního jednání
- • napodobování pohybů a gest
- • napodobování profesních návyků
- • napodobování charakteristických projevů zvířat
- Ateilér doc. Smilkové
- ◦ rozvíjení improvizace etudového vnímání herecké tvorby, zpracování tématu, cíle v dramatické situaci
- ◦ vytvoření kolektivního vnímání herecké tvorby
- ◦ herecký trénink
- Ateliér doc. Dostálka
- - herecká fixace a opakovatelnost
- - od spontaneity ke struktuře
- - scénický tvar
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2022/DHCL200