DIFA:DTDLY17 Pedagogy - Course Information
DTDLY17 Pedagogy
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 5/0/52. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Absolvování kurzů Pedagogika I, II a III
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dance and movement theater and education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz uvádí studenty do problematiky pedagogického výzkumu a nabízí základní přehled výzkumných metod a technik, využívaných v pedagogice. Nastiňuje základní rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem, s cílem praktického využití při tvorbě vlastního výzkumného projektu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- definovat základní kategorie pedagogického výzkumu
- určit, definovat a zvolit vhodnou výzkumnou pedagogickou metodu a techniku
- aplikovat vybrané metody pedagogického výzkumu v praxi
- navrhnout a vypracovat výzkumný projekt z oblasti pedagogiky
- analyzovat, interpretovat a prezentovat své odborné výzkumné závěry veřejnosti - Syllabus (in Czech)
- 1. Věda, vědecký výzkum, fáze empirického výzkumu: výzkumný problém, teoretická příprava na výzkum, zmapování tématu
- 2. Hypotézy (formulace a obecně testování), falzifikace a verifikace, operacionalizace, měření, validita, reliabilita, proměnné
- 3. Technický projekt, výběr výzkumného souboru, ekonomické a personální limity výzkumu, kritéria rozhodování pro výběr metod a technik
- 4. Experiment v pedagogickém výzkumu
- 5. Metody a techniky dotazování (dotazník, interview)
- 6. Metody a techniky zkoumání postojů (postojové škály)
- 7. Metody a techniky zkoumání pedagogické a sociální interakce (pozorování, interakční analýza)
- 8. Metody a techniky zkoumání interindividuálních a skupinových vztahů (měření školního klimatu, sociometrie, sociálně-kognitivní mapování)
- 9. Obsahová analýza, analýza dokumentů, sekundární analýza dat
- 10. Kvalitativní výzkum, případové studie
- 11. Zobecnění závěrů, interpretace dat, výzkumná zpráva
- Literature
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 1993. 374 stran. ISBN 8071841412
- • GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996. 130 s. : o. ISBN 80-85931-15-X.
- ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Další autor:M.Sedláček,P.Novotný,K.Nedbálková,M.Miková,T.Janík,O.Kaščák,J.Zounek. vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 384 s. Pedagogika. ISBN 978-80-7367-313-0.
- SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum : praktická príručka. Translated by Martin Štulrajter. Bratislava: Ikar, 2005. 327 s. ISBN 8055109044.
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha:: 2008, 2008, 407 pp. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005, 407 pp. ISBN 80-7367-040-2. info
- Teaching methods (in Czech)
- Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
- Assessment methods (in Czech)
- Písemná zkouška Analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2020/DTDLY17